Pikošky
Joj s husárskym kúskom: Získala najväčšiu hviezdu Sľubu, nakrúcala s ňou už pred Markízou!
Nový herecký objav sa od tohto týždňa objavuje na dvoch konkurenčných obrazovkách, Joj sa v stredajší večer podarilo v celkovom publiku zvýšiť náskok.
Keď Markíza začiatkom januára rozbiehala nový denný seriál Sľub, nosnú dejovú linku postavila na dvoch nových tvárach.
Jednou z nich sa stala mladá herečka Adriána Brnčalová, stvárňujúca postavu učiteľky Zuzany, a druhou jej nápadník Michal, ktorého zas hrá ďalší mladý talent Kristián Baran.
Ten pre televíziu predstavoval tak divácky atraktívny objav, že ho neváhala osloviť aj ako súťažiaceho do jubilejnej 10. série tanečnej šou Let´s Dance.
Zo Sľubu spolu s ním do svojho najdrahšieho televízneho programu v roli súťažiacich obsadila taktiež Ráchel Šoltésovú a Mareka Rozkoša. V úvodnej časti seriálu sa objavil aj nový porotca šou Adam Bardy.
Práve Rozkoš a Baran pritom v prvých týždňoch vysielania Let´s Dance zažiarili – spoločne so Zuzanou Porubjakovou sa stali horúcimi favoritmi a rovno adeptmi na finále.
Aktuálne najväčšou hviezdou Let´s Dance je dokonca Baran, ktorý absolútne ovládol 3. kolo tanečnej šou.
Jeho tango z uplynulej nedele vyhralo porotcovské bodovanie a vytvorilo nový rekord tejto série, keď iba o tri body zaostal za najvyšším možným 40-bodovým skóre. Súčasne suverénne najväčšiu odozvu herec vyvolal na sociálnych sieťach.
Premiéru mohol mať na Joj
V čase vrcholiacej popularity v tanečnej šou aj dennom seriáli sa pritom herec začína objavovať na konkurenčnej obrazovke.
Joj sa zhodou náhod podaril husársky kúsok, keď Kristián Baran od tejto stredy rozšíril herecké osadenstvo jej ústrednej večernej rodinnej ságy Ranč.
Scenáristi ho pasujú do role sexsymbola, za ktorým sa otáčajú všetky dievčatá, on však na miesto prichádza ako nový kňaz Kristián Sivák.
Na farnosti nahrádza starého miestneho farára Junasa, ktorého hrá Juraj Ďurdiak.
Zaujímavosťou je, že Jojka Barana získala do svojich radov skôr, ako sa začal objavovať na Markíze.
Aktuálne vysielaná sága Ranč sa totižto nakrúcala už pred mesiacmi – Joj s výrobou začala v druhej polovici leta 2023 a dokončila ju v júni 2024.
Pôvodne sa mal Ranč začať vysielať na jeseň minulého roka. Jojka by tak už po niekoľký raz objavila talent, ktorý následne zabodoval na Markíze.
Príkladom je herec Jakub Jablonský, ktorý už pred Dunajom, k vašim službám hral jednu z hlavných postáv v rodinnom seriáli Nový život vysielanom v rokoch 2020 a 2021.
Po ďalší príklad netreba chodiť ďaleko, keď Jablonského životná partnerka Petra Dubayová, ktorú taktiež najviac preslávil Dunaj, k vašim službám, sa ešte v roku 2022 objavila v letnom jojkárskom seriáli Zlatá rybka.
Ranč zvýšil celkový náskok na Markízu
Tým, že Joj seriál presunula až na túto jar, sa ale karta obrátila a teraz práve ona môže ťažiť z popularity herca v konkurenčných projektoch.
Televízna dvojka bez prekvapenia komunikovala príchod Kristiána Barana do Ranča už s predstihom, pričom s epizódou, v ktorej na jej obrazovke debutoval, mohla byť spokojná.
Ranč túto stredu zaznamenal dosiaľ najvýraznejšie víťazstvo voči konkurencii markizáckeho hitu Na nože.
Uplynulá stredajšia epizóda Ranča bola v celkovom publiku lídrom na trhu so 404-tisíc divákmi, pričom zvýšila náskok na Na nože, ktoré sledovalo priemerne celkovo 347-tisíc divákov.
Markíza si postrážila víťazstvo v obchodnej cieľovke, na ktorú komerčné televízie predávajú reklamu.
Na nože v nej viedlo s ratingom 7,4 % a podielom na trhu 28,7 %, Ranč si naďalej udržal 5-percentnú ratingovú hranicu ešte spred nástupu reality šou s Martinom Novákom. Tentokrát si pripísal rating 5,2 % s podielom na trhu 19,7 %.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.
