Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Joj spustila nový web, priblížila sa zahraničným televíznym stránkam (aktualizácia)

Televízna dvojka predstavila úplne novú verziu svojho televízneho webu. Jej televízne stránky rátali s obmenou ešte pred zmenou televíznej grafiky, ku ktorej došlo v októbri 2015, nakoniec sa tak deje na začiatku letných prázdnin.

Nový web už je vypracovaný na responzívnom základe a prispôsobuje sa tak veľkosti obrazovky zaradenia užívateľa. „Responzívny dizajn novej stránky umožňuje prehľadné prehliadanie webu na počítačoch, aj na akýchkoľvek mobilných zariadeniach. Nový HTML5 player na webe JOJ.sk zabezpečuje, že všetky prehrávače živého vysielania či videí z televízneho archívu sú po novom dostupné na akomkoľvek zariadení,“ píše televízia.

Zásadnou zmenou na webe je nové zladenie cielených online reklám a obsahu, ktorý si užívateľ prezerá a takisto prekonvertovanie všetkých doterajších archívov do rôznych formátov, ktoré sa intuitívne prispôsobujú zariadeniu, na ktorom si užívateľ stránku prezerá. Technologicky ide o stream na troch úrovniach kvality signálu a z toho vyplývajúca dostupnosť či už prostredníctvom wifi, 3G siete, cez zahraničný roaming, a podobne.

Základným spoločným prvkom celého webu je veľký titulný obrázok alebo video na celú šírku stránky. Je prítomný ako na titulnej stránke tak aj v archíve, článkoch či podstránkach k projektom. Celý web zároveň využíva korporátny font televízie, aj v textoch článkov.

Televízia upratala doteraz preplnenú titulnú stránku. Jej dominantu tvorí hlavný článok a tri ďalšie témy či upútavky na jej program. Ich súčasťou je na titulnej stránke aj box s informáciou o dni a čase vysielania daného programu. Ďalší priestor na titulke patrí aktuálne bežiacim programom staníc Joj Group, na vysokej pozícii sa ocitá priestor pre výber správ z Noviny.sk.

Až za tým je umiestnený okresaný box pre články z webu, ktoré sú zaradené v novej podstránke Joj.sk s názvom Zaži viac. Televízia na tomto mieste umiestni informácie z jej zákulisia, o pripravovaných projektoch, tlačové správy a ďalšie témy. Následne na titulke dostáva priestor sekcia pod názvom Videozóna, ktorá je nateraz výberom z archívu. Joj sľubovala v rámci nového webu výraznú orientáciu na video content, zatiaľ mu špeciálny nový priestor nevenovala.

Po vzore modernejších webov, ktoré Joj v minulosti pripravila napríklad pre Panelák, Divoké kone, X Factor či Česko Slovensko má talent, vyrobila televízia už aj na korporátnej stránke „feed“ zo sociálnych sietí, k dispozícii sú vlákna z oficiálneho Facebook a Instragram konta.

Joj mení najmä vizuálnu podobu webu, nie vnútorný obsah. Ten sa podobne ako možnosti pri článkoch alebo archíve nezmenili. Nový web nasleduje trend niektorých zahraničných televíznych stránok, podobným smerom sa v minulosti vybrali stránky anglickej britskej ITV.

Čítať viac...

Viac v Aktuality

Nahor