Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Joj šokovaná, filmový hit Psia duša v pokračovaní neuspel! Uhorčík čísla udržal, zabrala Jednotka

Najočakávanejším filmom sezóny sa zatiaľ nedarí, čelo jesenného rebríčka najsledovanejších premiér zatiaľ obsadzujú snímky Markízy.

Vlani Markíza s prvým filmom valcovala, Joj s pokračovaním o rok a pol neskôr už neuspela. Kinosnímka Psia duša sa s premiérou prvého filmu na začiatku januára 2019 zaradila na Slovensku k filmovým hitom, keď patrila nakoniec k najsledovanejším filmom celého uplynulého roka.

O to zaujímavejšia tak bola správa, keď sa k pokračovaniu filmu miesto Markízy dostala konkurenčná Joj. Tá premiéru „dvojky“ filmového hitu zaradila k highlightom aktuálnej sezóny.

Premiéra snímky Psia duša 2 sa podľa viacerých informácií však nakoniec dostala len nad 5 ratingov s podielom 14 %. Oproti prvému filmu tak Psia duša spadla o takmer dve tretiny, keď vlani v januári prvý film valcoval ratingom 13,7 % s podielom 31,1 %. Celkovo vtedy film sledovalo 593-tisíc divákov, pokračovanie teraz malo sledovať iba 243-tisíc divákov.

Sezóna plná prekvapení tak pokračuje aj naďalej. Medzi filmami pritom už za očakávaniami zaostala premiéra Jurský svet: Zánik ríše, ktorá šla cez 7 ratingov, kým predchádzajúci Jurský svet vyskočil v septembri 2017 na rating 10,8 % s podielom 31,8 %. V komerčnej cieľovke sa dosiaľ najvyššie medzi filmami dostala túto sezónu premiéra Markízy Anna z konca septembra, uhrala rating 8,4 % a podiel 25,5 %. Nasleduje ju ostatná sobotná premiéra Markízy Kráľ Artuš: Legenda o meči s ratingom 8,2 % a podielom 22,6 %.

V sobotu sa však vo svojom vysielacom čase po väčšinu času držal vo vedení seriálový Uhorčík. Oproti druhej časti nestratil divákov a v komerčnej cieľovke mal ísť na rating 7,7 % s podielom 18,8 %, medzitýždenne tak k televíznym obrazovkám pribudol väčší počet divákov. Celkovo si seriál vybralo 369-tisíc divákov. Kráľ Artuš rástol po skončení Uhorčíka.

Uplynulý týždeň zabrala Jednotka. V sobotu jej už značne poskočili Záhady tela, ktorý v komerčnej cieľovke pribudli takmer dva ratingy na 6,3 %, v univerzálnej cieľovke boli v sobotu Záhady tela vo vedení, keď už porástli o viac ako 60-tisíc na celkovo 447-tisíc divákov.

Rovnako tak stúpalo aj piatkové Milujem Slovensko, ktoré už v komerčnej cieľovke dorovnalo Farmu a celkovo ju predbehlo. Šou si na Jednotke v komerčnej cieľovke pripísala rating 7,1 % s podielom 17,8 %, celkovo si ju pozrelo už 440-tisíc divákov. Farma uhrala u mladých rovnaký rating, celkovo bola pod úrovňou 400-tisíc divákov.

Z posledných troch večerov týždňa sa mimo spravodajstiev najvyššie dostalo nedeľné Dvaja na jedného. Markíze šou medzitýždenne o niečo klesla, s hosťom Jozefom Vajdom ale udržala postupný sezónny nárast s ratingom 9,1 % a podielom 23,3 %. Celkovo šou videlo 485-tisíc divákov. V celkovom publiku najvyššie z trojice dní vyskočili sobotné Televízne noviny, ktoré si pozrelo až 730-tisíc divákov.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %

Čítať viac...
Nahor