Sledovanosť
Joj sa stávka na športy vypláca: S Joj Športom predbieha aj hlavné stanice!
Športová televízia má za sebou snový týždeň.
Kompletné hokejové vysielanie, ale aj futbal.
Joj sa v uplynulých rokoch rozbehla s nákupom športových televíznych práv, ktorých objem každým rokom narastá. Televízii už dokonca nestačí jeden kanál a dnes prevádzkuje dve športové stanice Joj Šport, pričom niektoré prenosy sa ešte stále objavujú aj na stanici Joj Plus.
Stávka na športy sa Jojke začína vyplácať.
Nakoľko sa vo veľkom zamerala na reprezentačný aj klubový hokej, doslova žatvu zažíva v jarnej sezóne, počas ktorej sa odohráva väčšina najsledovanejších súťaží. Okrem seniorských Majstrovstiev sveta, ktorými celý hokejový maratón vrcholí, sa v tomto období hrá taktiež juniorský šampionát do 18 rokov a vrcholí taktiež extraliga. Seniorská reprezentácia zároveň odohráva sériu prípravných zápasov pred MS.
Extraliga
Práve hokej vyniesol uplynulý týždeň Joj Šport do výšin.
Zápasy finálovej série play-off Tipos Extraligy medzi Košicami a Nitrou patrili minulý týždeň k najvyhľadávanejším programom na slovenskom trhu, keď zasahovali aj okolo 400 až 500-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.
Rozhodujúci zápas, v ktorom Košice získali 10-ty titul, zasiahol v utorok 29. apríla po 18. hodine priemerne 410-tisíc divákov, najsledovanejšiu tretiu tretinu sledovalo priemerne celkovo takmer 320-tisíc divákov.
V obchodnej cieľovke podiely na trhu vrcholili na úrovni 25 až 29 %, Joj Šport bol v tom čase výrazným lídrom na trhu v oboch hlavných cieľových skupinách.
MS do 18 rokov
Darilo sa tiež MS v hokeji hráčov do 18 rokov, ktoré vďaka úspechom slovenskej reprezentácie rástli na sile.
Už od začiatku minulého týždňa sa stretnutia v obchodnej cieľovke pohybovali na podieloch na trhu okolo 8 – 11 %, pričom po postupe zo štvrťfinále vystrelil semifinálový zápas v piatok 2. mája po 22. hodiny na podiely na trhu od 12 až ku takmer 21 %.
Sobotný zápas o bronz, v ktorom Slovensko podľahlo domácemu výberu USA po neúspešnom predĺžení, vrcholil okolo polnoci 3. mája na podieloch na trhu okolo 30 %.
Príprava na MS
Ešte predtým vystrelila Joj Plus s poslednými prípravnými zápasmi Slovenska na seniorské MS v hokeji.
Priateľské stretnutia proti Francúzsku dosiahli v piatok a v sobotu (2. a 3. mája) v čase od 18. hodiny naprieč všetkými tretinami podiely na trhu okolo 10 až cez 18 % v obchodnej cieľovke.
Futbal
Joj do nadpriemerov minulý týždeň dostal aj futbal.
Od aktuálnej sezóny vlastní práva napríklad na vysielanie Európskej ligy, ktorá Joj Športu vo štvrtok 1. mája vyniesla v prime-time podiely na trhu cez 5 až 7 % v obchodnej skupine. Zabral jej osemfinálový zápas Athletic Bilbao a Manchester United.
V rovnaký deň popoludní sa dokonca vo sviatočný deň dostala do vedenia s finále Slovnaft Cupu medzi Ružomberkom a víťaznou Trnavou, ktorý dosiahol podiely na trhu cez 12 a 14 %. Druhý polčas zasiahol vyše 135-tisíc divákov a v oboch cieľovkách dokázal ako líder na trhu poraziť hlavné stanice Markízy aj Joj.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.
