Sledovanosť
Joj prebrala televízne opraty: K Ranču sa vrátili diváci zo štartu, dominovala od podvečera!
Jojkárska sága si preniesla divákov aj do stredajšieho večera, Markíza už nestačila s mohutne promovanou filmovou premiérou.
Kľúčová jarná novinka Joj má za sebou úspešný prvý týždeň.
Po tom, čo tento pondelok pri svojom štarte ustála konkurenciu súčasného seriálového valca Dunaj, k vašim službám, ktorý v počte divákov doťahovala, dokázala s prvou časťou presvedčiť svoje publikum a preniesť si ho aj k pokračovaniu.
Nová rodinná sága v stredu napodobnila výkon z úvodnej epizódy, ktorú vysielala vo sviatočný pondelok.
Potvrdilo sa pritom, že na Troch kráľov trávilo pri obrazovke ešte stále výrazne viac divákov ako v bežné dni, priemerná televízna sledovanosť po návrate do klasického pracovného tempa poklesla.
Ranč si napriek tomu v jeho druhý večer pozrelo celkovo priemerne 452-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke a v tej obchodnej dosiahol rating 6,1 % s podielom na trhu 21,1 %.
Seriál oproti sviatočnému pondelku poklesol o približne desaťtisíc divákov, vo vynovenej obchodnej skupine stratil pol ratingu. Nakoľko však bolo pri obrazovke menej divákov, podiel na trhu mu už narástol o viac ako jeden bod. Joj mu opäť pomohla a vysielala ho bez prerušenia reklamou.
Ranč už tentoraz netrápila konkurencia Dunaja, ktorý Markíza až dvakrát presúvala proti nástupu rodinnej ságy.
Na stredu však ďalšou zmenou programu vytiahla jednu zo svojich najsilnejších jarných českých premiérových komédií Sladký život, s ktorou Ranč naháňala v obchodnej skupine pri ratingu 5,8 % a podiele na trhu 22,9 %.
Podielovo bola vyššie vďaka dvojnásobnej stopáži oproti seriálu, v priebehu večera sa s ňou postupne dostala do vedenia. V celkovom publiku za Rančom zaostala s priemerne 278-tisíc divákmi.
Joj sa v stredu darilo celý večer.
Oproti prvým dvom dňom tohto týždňa sa jej už prebrala podvečerná kuchárska reality šou Bez servítky, ktorá vystrelila na rating 5,6 % s podielom na trhu 24 % v obchodnej skupine.
Oproti utorku si polepšila o takmer 7 podielových bodov a oproti sviatočnému pondelku až o vyše 11.
Celkovo Bez servítky v strede týždňa sledovalo 342-tisíc divákov a o viac ako 100-tisíc divákov predbehlo Rodinné prípady. Markíza sa však už pripravuje na štart nového nákladného denného seriálu Sľub, ktorý spustí najbližší pondelok.
Joj sa vo vedení udržala aj so spravodajstvom, pričom Noviny sa stali so 478-tisíc divákmi najsledovanejším programom celého dňa. Prebrali pozíciu po Markíze, ktorej Televízne noviny takto vyhrali celý pondelok.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.