Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV JOJ

Exkluzívne

Joj po úspechu mení plány: Ranč touto jarou neskončí, pripravuje nové pokračovanie!

Televízia je so sledovanosťou spokojná, rodinného projektu sa napokon nevzdá.

Príbeh rodín Havranovcov a Zimanovcov sa po blížiacom sa jarnom finále neuzavrie.

Už len posledný mesiac vysielania čaká v tejto televíznej sezóne na tohtoročnú novú rodinnú ságu Ranč, ktorá na obrazovkách odštartovala ešte začiatkom januára.

V hlavnom večernom programe sa na niekoľko mesiacov stala vlajkovou loďou Joj, ktorá vystriedala predtým dlhodobo vysielanú Nemocnicu. Novinku nasadila dvakrát do týždňa na pondelňajšie a stredajšie večery.

Vopred uzavretá séria

Joj však už pred štartom Ranča avizovala iný koncept seriálu, ako v prípade vopred otvorených projektov.

Nenadviazal totiž na klasické rodinné seriály ako spomínaná Nemocnica, predošlý Nový život alebo konkurenčný Dunaj, k vašim službám, ktorých vysielanie nie je na začiatku uzavreté.

Ak sa seriálom darí, televízie dokonca ešte počas rozbehnutých sezón neraz dotáčajú nové epizódy a pracujú tak s ich nasadzovaním. Životnosť týchto sérií závisí od diváckej priazne, televízie sa nimi snažia spravidla vyplniť celú sezónu a viac večerov v týždni.

Nasadzovanie dvoch epizód do týždňa priniesol tiež Ranč, ich počet bol ale vopred stanovený.

Jojka už minulý rok nakrútila celkovo 32 častí rodinnej novinky, ktoré jej v programe vydržia do polovice apríla.

Ako sme exkluzívne informovali, samotné veľké jarné finále plánuje odvysielať v netradičný deň – Markíze totiž vráti útok zo začiatku roka a poslednú epizódu nasadí pred Veľkou nocou proti Dunaju. Viac v tomto článku.

 


Jojka vracia úder: Seriálový Ranč čoskoro skončí, veľké finále postaví proti Dunaju!Čítajte →

Pre Ranč to ale definitívny koniec znamenať nebude.

Sledovanosť ju presvedčila

Joj je za doterajšieho dva a pol mesiaca vysielania rodinnej ságy so sledovanosťou spokojná, pričom už pred časom mala dať zelenú pokračovaniu seriálového príbehu. 

V hlavnom vysielacom čase si Ranč našiel približne 400-tisíc pravidelných divákov, ktorí ho rozpozerali ešte v prvých týždňoch tohto roka. Väčšinu z nich si udržiava aj po rozbehnutí ostrej jarnej sezóny a nástupe všetkých highlightov konkurenčnej Markízy.

Viac sa mu momentálne darí v stredy, kedy proti reality šou Na nože stále láka štyristotisícové publikum a potvrdzuje pozíciu lídra na trhu v celkovom publiku. V pondelky mu niekoľko desiatok tisíc divákov berie dramatická séria Vina.

Na obrazovke televíznej dvojky je Ranč naďalej jedným z najsledovanejších programov, viac divákov už máva iba spravodajstvo Joj alebo Nové bývanie.

S 2. sériou môže rátať prekvapivo skoro

Joj sa tak Ranča po jednej sezóne nevzdá a už teraz intenzívne pripravuje scenáre pre 2. sériu.

O pokračovaní príbehu a plánovaní ďalšieho nakrúcania sa hovorí aj medzi hercami.

Pokiaľ má televízia ambíciu nadviazať na prvú sériu Ranča čím skôr, nie je prekvapením, že o príprave nových častí rozhodla čím skôr.

Pôvodných tridsaťdva epizód totižto natáčala takmer jeden celý rok – výroba prebiehala od augusta 2023 až do júna 2024. Očakávalo sa, že Joj seriál nasadí do vysielania ešte na jeseň minulého roka, napokon s ním na obrazovky prišla približne dva roky po prvom predstavení projektu.

Joj pritom podľa našich informácií už chystá tiež nakrúcanie nových častí, s ktorým by mohla začať ešte tento mesiac.

Do vysielania by tak 2. sériu Ranča mala pripravenú prekvapivo skoro – pri niekoľkomesačnej výrobe by totiž mohla stihnúť seriál vrátiť do vysielania ešte v tomto roku a s príbehom pokračovať na jeseň.

Napodobní svojho predchodcu

Ranču sa tak podarilo zopakovať osud svojho seriálového predchodcu Divoké kone.

Tie boli vôbec prvým projektom kreatívnej producentky Danice Hričovej pre Joj, predtým Markíze priniesla dva kľúčové hity Chlapi neplačú a najmä Búrlivé víno. To dodnes patrí medzi historicky najsledovanejšie seriály na Slovensku.

Divoké kone sa vysielali presne pred 10 rokmi a taktiež mali uzavretý počet epizód.

Úspech ale televíziu presvedčil nakrútiť pokračovanie. Prvú sériu uviedla na jar 2015 a s druhou stihla prísť na jeseň toho istého roka.

V tomto prípade sa však správnou cestou nevydala.

V 2. sérii chýbal najmä najobľúbenejší člen hereckej zostavy Leopold Haverl, seriál zároveň odhalením tajomstiev rodín z minulosti prišiel o svoj hlavný motív, ktorým pôvodne pritiahol približne polmiliónové publikum.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor