Televízia
Joj dostala netradičný trest: Za obscénnosti a vulgarizmy na teletexte
Nielen televíznym vysielaním môžu televízie pobúriť a zaistiť si nedobrovoľný príspevok do pokladnice slovenského regulátora. Jojke sa podarilo Radu pobúriť inzerciou na teletexte.
Komerčné televízie stále ťažia z popularity teletextovej služby a často si privyrábajú zaraďovaním inzertných stránok. Po večierke ide zväčša o stránky plné ponúk na erotické služby, vďaka ktorým páni či dámy môžu oživiť šedý večer. Aj tu však existuje hranica, ktorú udáva Rada pre vysielanie a retransmisiu a Joj sa ju podarilo pravdepodobne prekročiť. Regulátorovi sa pravdepodobne nepáčil najmä fakt, že inzerát, ktorý mal obsahovať „obscénne a vulgárne vyjadrovanie, teda program nevhodný a neprístupný pre maloletých divákov do 18 rokov“ sprístupnila televízia na teletexte popoludní po 15:00. Za to, že inzerát neoznačila televízia ako nevhodný do 18 rokov, dostala pokutu vo výške 5 000 eur. Radu sme požiadali o zaslanie pokutovaného inzerátu.
Najväčšiu pokutu však na ostatnom zasadnutí Rady dostala Markíza, ktorej sa napriek množiacim sa pokutám stále oplatí vysielať audiotextové súťaže. Tie naďalej obsahujú zavádzajúce úlohy, ktoré diváci nemajú možnosť vyriešiť a tento Rada prehrešok v súťaži Sexy výhra na Dajto ohodnotila na sumu 12 000 eur. Zároveň začala správne konanie voči ďalšiemu vydaniu Sexy výhry, ale aj voči Eurominútam na Plus. Pozrite si príklad zavádzajúcich úloh v Sexy výhre na Dajto.
Všetky podrobnosti zo zasadnutia Rady nájdete TU.