Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Nové projekty

Jednotka po 15 rokoch oživí známy televízny formát! V minulosti roky bodoval na Markíze

Po Markíze sa po stopách záchranných zložiek po dvoch dekádach vydáva Slovenská televízia. Štartuje novinku Tiesňová linka.

V septembri 2006 prišla Markíza na obrazovky s vtedajšou originálnou city-soap novinkou 112, zachytávajúcou prácu záchranárov v teréne prostredníctvom autentických záberov.

Dokumentárna šou sa v krátkom čase vo vysielaní uchytila a často dosahovala nadpriemerné výkony, vďaka čomu sa na obrazovke udržala až do roku 2010, ponúkla celkovo 5 sérií a približne 130 premiérových vydaní.

Formát 112 vychádzal pôvodne z námetu produkčnej spoločnosti D.N.A. Production, ktorá pre Markízu nakrútila väčšinu epizód. Po štyroch spoločne pripravených sériách sa televízia v rámci novej politiky rozhodla seriál produkovať sama – odvtedy vznikla už iba jediná séria.

V časoch najväčšej slávy patrila 112-tka k najúspešnejším programom v neskoršom večernom čase.

Pred takmer dvadsiatimi rokmi, kedy Markíza dosahovala výrazne vyššie podiely na trhu, sa dokázal dokumentárny seriál hýbať aj na podieloch na trhu okolo 40 %. Tie boli pre Markízu v tom čase želaným nadpriemerom.

Dnes sa jej celodenné priemery pohybujú na úrovni okolo 22 %.

Návrat v novom spracovaní

Po 15 rokoch sa tento televízny žáner na obrazovky vracia, tentoraz však v úplne novej podobe pod hlavičkou Slovenskej televízie.

Tá v uplynulých mesiacoch nakrútila vlastný originálny doku-reality seriál s názvom Tiesňová linka, ktorý s niekdajšou 112-tkou zdieľa mnoho spoločných prvkov.

Foto: STVR, koláž MB

Medzi inými to bude aj vysielací čas – Tiesňová linka bude obsadzovať druhé večerné pásmo, a to vždy v stredy po francúzskych kriminálkach na Jednotke. Prvé vydanie je naplánované už na túto stredu 5. marca po 22. hodine.

„Tiesňová linka divákom prináša nezvyčajný a reálny pohľad na prácu tých, ktorí nezištne riskujú svoje životy, aby zachránili iných. Relácia sa zameriava na reálne zásahy a nebezpečné situácie, v ktorých záchranárske zložky čelia nebezpečným a nepredvídateľným situáciám,“ uviedla STVR.

Seriál v každej epizóde prinesie autentické zábery z práce záchranných zložiek. 

Slovenská televízia sľubuje napínavé aj dojímavé príbehy, ktoré odhalia zákulisie práce záchranárov, hasičov, členov horskej služby aj príslušníkov polície, ktorí sa dennodenne stretávajú s náročnými výzvami.

„Diváci v každej epizóde uvidia, čo všetko je nevyhnutne potrebné k úspešnému zásahu v tých najťažších momentoch, kedy ide doslova o minúty,“ dopĺňa televízia.

STVR pre jarné vysielanie prichystala celkovo 15 premiérových epizód.

Súčasťou každej z nich bude aj odborný komentár a analýzy prípadov pod dohľadom odborníkov ako doc. MUDr. Viliam Dobiáš PhD., doc. MUDr. Táňa Bulíková PhD. či MUDr. Michal Pečík. V seriáli budú zároveň aj účinkovať.

Pamätáte si na seriál 112 na Markíze?

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor