Aktuality
Diváci hádačom Inkognita ani po 10 rokoch neveria! Hudák im posiela odkaz
Inkognito oslavuje, kým úplne prvá epizóda bola odvysielaná pred takmer 22 rokmi, v novej podobe zavŕšil desaťročnicu.
Najdlhšie vysielaná zábavná relácia na Slovensku dosiahla ďalšie jubileum.
Vôbec najvýraznejšie sa trhovou televíznou dvojkou Joj spája panelová šou Inkognito, ktorá sa jej vysielaní objavila už v jej úplných začiatkoch. Jojkársky evergreen štartoval rok a pol po vzniku televízie, v septembri 2003, pričom vo svojej pôvodnej podobe vydržal vo vysielaní do roku 2007.
Po ôsmich rokoch sa však Joj k prvej vlastnej relácii, ktorá formovala jej značku, vrátila.
V aktuálnej podobe ho predstavila na jar 2015, pričom v krátkom čase sa z relácie opäť stal televízny fenomén. Najmä v rokoch 2016 až 2019 bolo Inkognito suverénom televíznych obrazoviek a v tomto čase si pripísalo aj svoje najvýraznejšie rekordy.
Joj si momentálne pripomína práve 10 rokov od návratu formátu na obrazovky v jeho súčasnej podobe.
Duo Hudák-Čekovský vzniklo náhodou
V zostave prvého dielu aktuálneho Inkognita, ktoré sa vrátilo v pondelok 18. mája 2015, boli Zdena Studenková, Zuzana Šebová Kubovčíková, Jozef Vajda a Michal Hudák.
Práve Hudák sa stal najvernejším členom panelu – za desať rokov vynechal len jedno jediné natáčanie.
Spolu s Mariánom Čekovským vytvorili stabilné duo, ktoré vzniklo náhodne počas silvestrovského špeciálu koncom roka 2015.
Režisér relácie Tomáš Eibner neskôr postavil okolo nich panel, ktorý zafungoval.
Najvyslúženejším členom Inkognita je ale jeho moderátor, Vlado Voštinár. Tvárou relácie je od jej úplného začiatku ešte v roku 2003.
„Nechcem, aby to vyznelo ako klišé, ale my naozaj ďakujeme divákom za priazeň. Napokon pre našich divákov to robíme. Ak sme vydržali na televíznych obrazovkách 10 rokov a čísla sledovanosti sú stále veľmi dobré, tak nás to utvrdzuje v tom, že to nerobíme úplne najhoršie. Dúfam, že Inkognito bude našich fanúšikov ešte dlho baviť ,“ uviedol Voštinár.
Stovky povolaní
V relácii sa doteraz objavilo viac ako 1600 povolaní – od tradičných remesiel až po profesie, o ktorých bežný divák dovtedy ani netušil.
Nechýbal výrobca alibi, záhadológ, saunový animátor, terapeutka koní či slovenský astronaut. Mnohí hostia prišli zo zahraničia – z USA, Kanady, Južnej Kórey, Argentíny, Talianska, Španielska či Japonska.
Nechýbali ani netradičné vystúpenia – od saunového ceremoniálu, cez prezentáciu drevených bicyklov až po kultúrne a športové ukážky, ktoré oživujú atmosféru.
„Relácia ponúka pestrú škálu obsahu – od nečakaných profesií a originálnych vynálezov až po výnimočných ľudí, ktorých príbehy dokazujú, že Slováci sú nielen vynaliezaví, ale aj mimoriadne úspešní. Mnohí z hostí dosiahli výrazné úspechy aj za hranicami Slovenska, čím relácia prirodzene plní aj edukačnú funkciu – inšpiruje a ukazuje, aké zaujímavé môžu byť ľudské osudy a profesijné cesty,“ uvádza televízia.
Najsledovanejšie epizódy
Historický rekord si Inkognito pripísalo v novembri 2019, kedy oslavovalo 300. epizódu od návratu formátu na obrazovky.
Hosťom bola vtedajšia prezidentka Zuzana Čaputová, pričom epizóda trhla absolútne maximum, keď ju priemerne sledovalo 898-tisíc divákov s podielom na trhu 39,4 % v univerzálnej cieľovke. Relácia zasiahla až 1 294 800 divákov.
Vo vtedajšej pôvodnej obchodnej skupine padol rekordný rating 13,8 % s podielom na trhu. 36,3 %.
Inkognitu sa pravidelne darí so špeciálnymi vydaniami, a to najmä na Silvestra.
V tomto smere je rekordná silvestrovská epizóda z roku 2018, ktorú sledovalo priemerne celkovo 805-tisíc divákov s podielom na trhu 32,1 % v univerzálnej skupine. Celkovo zasiahla ešte viac divákov ako diel s prezidentkou – 1 298 300 divákov.
V obchodnej cieľovke silvestrovská časť atakovala absolútny rekord Inkognita rating 13,4 %, podiel na trhu dosiahol úroveň 30,5 %.
Hádačom stále neveria
Na relácii pracuje približne 38-členný tím priamo na pľaci, dopĺňa ho ďalších 10 ľudí z oblasti postprodukcie, grafiky, dizajnu a stavby. Od roku 2015 program režijne vedie Tomáš Eibner.
„Málokto vie, že je to najstaršia panelová šou na svete, ktorá sa vysielala v Spojených štátoch už v 50. rokoch pod názvom What’s My Line a je tu dodnes. Je to veľmi zrozumiteľný, jednoduchý princíp hádania povolaní a známych tvárí, ktorý je formátovo tak dobre vymyslený, že je to z môjho pohľadu nesmrteľná game show, ktorá tu vždy bola a aj bude,“ hovorí Eibner.
Aj keď sa relácia vysiela už 22 rokov, hádači stále čelia rovnakým otázkam a pochybnostiam.
„Jedna z najčastejších otázok, ktoré diváci relácii kladú, je, či panelisti dopredu poznajú povolania alebo mená tajných hostí. Hoci niekedy padne správny tip veľmi rýchlo, všetko je len súhrou náhody a skúseností,“ priblížila televízia.
Na podobné pochybnosti musí najčastejšie reagovať najznámejšia tvár formátu, Michal Hudák.
„Mám na divákov jednu prosbu – už to naozaj raz a konečne pochopte, naozaj nemáme dôvod poznať profesie dopredu a už vôbec nie mená tajných hostí. Tiež sa radi hráme. A pre nás by to bolo nesmierne nezaujímavé, keby nám to niekto dopredu oznámil. Zároveň by som chcel všetkým poďakovať za priazeň. Nesmierne by nás tešilo, keby sme mohli byť s vami v rámci Inkognita ešte ďalších 10 rokov,“ povedal herec.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.
