Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV Prima

Sledovanosť

Hviezdy nad hlavou sú na Jojke programom leta! Markíza ich so štartom Polície Hvar dorovnala

Vrcholiace futbalové Euro je s veľkým náskokom najsledovanejším programom letných dní.

Divákov počas horúcich prázdninových dní dokáže k obrazovkám vo veľkých masách prilákať iba šport.

Na Markíze tento týždeň vrcholia Majstrovstvá Európy vo futbale, na ktorých sa odohrajú už iba dva posledné zápasy – druhé semifinále a nedeľné veľké finále. Euro 2024 v utorok spoznalo prvého finalistu Španielsko, ktorého vzíde z dnešného súboja Anglicka proti Holandsku.

Semifinále vysoko

Prvé semifinále, ktoré sa odohralo v utorok od 21. hodiny, pritiahlo k televíznej obrazovke dvojnásobne viac divákov, než iné letné večerné programy na trhu.

Zápas Španielska s Francúzskom na Markíze sledovalo po polčasoch 483 a až 556-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke, v ktorej podiely na trhu rástli z vyše 29 % v prvej polovici stretnutia na takmer 40 % v druhom polčase.

Vo vynovenej obchodnej cieľovke boli ratingy na letné pomery extrémne.

Polčasy prvého semifinále Eura sa hýbali na úrovni 8,7 % a 10,5 % s podielmi na trhu cez 33 a 44 %. Pre porovnanie, najúspešnejšie letné programy, mimo športu, dosahujú počas horúcich dní približne 4-percentné ratingy.

Hviezdy nad hlavou ustáli aj futbal

Zo spomínaných letných programov sa nadpriemerne darí seriálovým Hviezdam nad hlavou na Jojke.

Po prvej epizóde z konca júna si získali svoju divácku základňu, ktorou výrazne neotriasa ani konkurencia mimoriadne silného futbalu na Markíze.

Hviezdy nad hlavou sa udržujú spravidla nad 4 ratingami s podielmi na trhu v okolí 18 % v obchodnej cieľovke. Tento utorok pri väčšom počte divákov pri obrazovke ich trhový podiel klesol k úrovni okolo 16 %. V celkovom publiku ich najčastejšie sleduje okolo 250 až 270-tisíc divákov.

V dni bez futbalovej konkurencie bývajú Hviezdy nad hlavou lídrom na trhu, sú zároveň najsilnejším letným programom Joj.

Štart Polície Hvar

Markíza svoju letnú posilu mimo futbalu povolala do vysielania tento týždeň.

Na pondelky nasadila česko-slovenskú odľahčenú kriminálnu sériu Polícia Hvar, v ktorej okrem iných účinkuje aj herecká hviezda jojkárskej Ivety Alžbeta Ferencová. Markíza ju do seriálu zlákala v čase, kedy Iveta lámala televízne rekordy a na Joj v prvej sérii valcovala.

Polícia Hvar sa s prvou časťou stala najsilnejším pravidelným letným programom Markízy, keď v obchodnej cieľovke uhrala rating 4,4 % s podielom na trhu 18,1 %. Dosiahla tak úroveň jojkárskych Hviezd nad hlavou. V celkovom publiku si novinku pozrelo 271-tisíc divákov.

Polícia Hvar bola s úvodnou epizódou jednotkou na trhu v obchodnej skupine, v univerzálnej cieľovke bolo sledovanejšie Inkognito, ktoré si malo zapnúť takmer 290-tisíc divákov.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor