Televízia
Hokej bez Slovákov Markíze ublížil. Ďalšou absenciou správ pomohla Veľkým novinám
Markíza po vypadnutí slovenských hokejistov zo ZOH zaradila na hlavný kanál aj semifinálové zápasy, pomohla rásť Jojke.
Semifinálové zápasy hokejového turnaja ZOH odvysielala Markíza na svojom hlavnom kanáli. Oba sa pohybovali v rozmedzí tretín okolo 28 až 31 %, pričom hlavne druhé semifinále so začiatkom o 18:00 Markíze výrazne pokazilo piatkový výsledok. Televízia totiž vynechala svoj hlavný podvečerný ťahák Chlapi neplačú a už po tretí raz v tomto roku aj Televízne noviny a s hokejom nedokázala dosiahnuť také čísla ako so svojimi programovými stálicami. Televízia celodenne získala podiel iba okolo 24 %, pričom v prime-time poklesla na podiel len okolo 23 %.
Markíza dovolila narásť konkurenčnej Joj. Tá si polepšila už so Súdnou sieňou o 18:00, s ktorou dosiahla aktuálne nadpriemer s podielom takmer 18 %. Absencia Televíznych novín na Markíze priniesli Veľkým novinám Joj jeden z najlepších výsledkov v ostatnom období, keď v ratingu narástli nad 10 % s podielom okolo 32 %. Markíza v hokejových prestávkach ponúkla aspoň krátke spravodajské vstupy, pohybovali sa v rozmedzí 23 – 27 %.
Joj v porovnaní s predošlými piatkami uspela aj so svojou večernou ponukou. Programovou zmenou televízia začiatkom týždňa presunula slabo fungujúcu akvizíciu Prefíkané slúžky na Plus, ponechala ju však v rovnakom čase. Na novú stanicu prešla veľká divácka základňa seriálu, keď rating aj podiel oproti predošlým týždňom klesol iba o štvrtinu a dva diely Prefíkaných slúžok na Pluske si našlo okolo 8 % divákov pri obrazovkách. Joj oproti predchádzajúcim piatkom podrástla s filmom Nezastaviteľný vlak, nestačilo to však na priemer stanice s podielom okolo 15 %. Markíza neuspela ani s večerným filmom Križovatka smrti 3 s výkonom len okolo 21 %.
Uspela opäť Jednotka RTVS so živým vysielaním relácie 5 proti 5 EXTRA, v 12-54 dosiahla podiel nad 11 %, v 12+ dokonca okolo 16 %. Ani Doma si s výkonom jej večernej ponuky nemohla sťažovať, keď dva diely Doktorky Zoe si našli 5 až 6 % divákov. Na Dajto uspel večerný film Prúd času s podielom okolo 6 %, bez hokeja sa však televízia vrátila k celodennému výkonu okolo 4%. Dajto tak bola až celodennou šestkou na trhu, piata skončila Doma a veľmi tesne predstihla tretia Plus verejnoprávnu Jednotku. V prime-time už menšiu konkurenciu z Koliby predstihla.