Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Herman o účinkovaní v reklame: Ako obhajuje kritizovanú komerčnú spoluprácu s Lidlom?

Herman vystupuje v kampani Lidla ako novinár, investigatívu však vymenil za komerčný scenár. Ako reaguje na kritiku?

Populárna tvár Markízy a dlhoročný novinár Patrik Herman sa prednedávnom dostal do hľadáčika mediálnych novinárov, keď sa začal objavovať ako nová tvár reťazca Lidl. V jeho novej kampani zameranej na čerstvosť pritom vystupuje priamo v roli novinára, ktorý sa vybral preskúmať podmienky, aké panujú v Lidli.

Herman sa vyberá pozrieť na kvalitu paradajok predávaných v Lidli

Podľa niektorých novinárov ide o nešťastný krok, nakoľko sa Herman v kampani neobjavuje ako civilná osoba, ale priamo sa spája s úlohou žurnalistu. V reklame však nepodáva vlastný názor, nakoľko ide o komerčnú činnosť. Podľa niektorých názorov si diváci v tomto prípade môžu zmýliť komerčný výstup s novinárskou reportážou. Do konfliktu sa tiež mal aktuálny moderátor Reflexu dostať aj v rámci jeho ďalšej novinárskej kariéry. Vznikli totiž pochybnosti, že sa ako tvár Lidla nebude k reťazcu ako žurnalista stavať nestranne.

Reťazec tak v súčasnosti využíva dobrú povesť Hermana pre budovanie svojho imidžu. Novinár sa zároveň podpisuje pod kvalitu, ktorá je v štylizovaných spotoch deklarovaná.

Kampaň Lidla na čerstvosť je celá prepojená s Hermanom
herman lidl

Patrik Herman svoje komerčné pôsobenie obhajuje. Podľa vlastných slov nemá aktuálne dosah na výber spravodajských či publicistických tém v Markíze. Je mi jasné, že by som si to nemohol dovoliť, ak by som robil napríklad Lampáreň. Ale v Ref­lexe nemám dosah na obsah vysielania, cituje Hermana Nový čas.

Zároveň moderátor vysvetľuje, že kampaň pre Lidl nerobí za finančnú odplatu. Ide vraj o splácanie charitatívnych spoluprác z minulosti. V týchto reklamných kampaniach účinkujem kvôli dlhoročnej spolupráci na charitatívnych projektoch. Splácam tak dlh sponzorom za tých, ktorí potrebovali pomoc. To je aj odpoveď na to, či som za to dostal honorár, dodáva moderátor.

Ten sa aktuálne, ako Nový čas upozornil, objavuje aj ako tvár pre značkové košele. Markíza s Hermanovými komerčnými aktivitami problém nemá. „Zákon v takýchto prípadoch hovorí jednoznačne – moderátori a redaktori spravodajských a politických relácií v reklame účinkovať nesmú. Patrik Herman nespadá ani do jednej z týchto kategórií, takže právne obmedzenia sa ho netýkajú,“ povedala hovorkyňa Markízy, Tatiana Tóthová.

Čítať viac...
Nahor