Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Taliansko vyhralo EURO 2020, foto: Laurence Griffiths, AFP Pool

Televízia

Futbalový valec vo finále zmietol všetky letné programy! Prekvapivo dotiahol aj sledovanosť hokeja

Prvú polovicu júla ovládol futbalový šampionát, finálový zápas dokonca sledovanosťou dotiahol aj finále nedávnych Majstrovstiev sveta v hokeji.

Športový maratón prenosov, ktorý v máji odštartoval po ročnej pauze svetový hokejový šampionát, sa dostal v očakávaní letnej olympiády do svojho polčasu uzavrením európskeho šampionátu vo futbale.

Z pohľadu letnej sledovanosti futbal jasne dominoval diváckemu záujmu, pričom sledovanosť najatraktívnejších vyraďovacích zápasov bola o to silnejšia, že sa väčšina z nich, vrátane samotného finále, nerozhodla v riadnom hracom čase, naopak, o víťazoch rozhodovali nielen predĺženia ale aj penalty.

Napínavé finále Eura až do posledného kopu z bieleho bodu suverénne ovládlo druhý prázdninový týždeň aj doterajšiu júlovú sledovanosť.

Duel medzi víťazným Talianskom a Anglickom, ktorý vrcholil penaltami až o polnoci, sledovalo v prvom polčase celkovo až 647-tisíc divákov, čím sa zaradil vôbec medzi najsledovanejšie programy roka. V druhom polčase s následným predĺžením a penaltami dosiahol priemerne úroveň 589-tisíc divákov, kde ho stláčala dĺžka a postupný odchod starších divákov.

V komerčnej cieľovke totiž, naopak, zápas udržal sledovanosť od začiatku do konca s ratingami 11,1 a 11 % pri podieloch 30,2 a až 41,4 %. Podielom na trhu, prirodzene, nočné vyvrcholenie prialo.

Futbalovému finále Eura sa tak podarilo v sledovanosti dotiahnuť aj finále MS v hokeji, ktoré spravidla bývajú sledovanejšie. Začiatkom júna zápas medzi Kanadou a Fínskom po tretinách sledovalo 583, 684 a 546-tisíc divákov.

Zo stabilných letných programov sa pravidelne v okolí podielových 16 – 18 % drží štvrtková akvizičná séria 911 na Joj, premiéroví Susedia na Markíze sa ani v uhorkovej sezóne nerozpamätali na svoje ešte nedávne výkony, hýbu sa naďalej okolo 15 % v komerčnej cieľovke. Ďalší z pravidelných programov, Zámena manželiek, ostala podpriemerná aj mimo futbalových prenosov, vo štvrtok sa hýbala iba na úrovni okolo 14 a 12 %.

Ratingy a počty divákov tradične počas leta zatláča počasie, všetky spomínané programy sa hýbali na ratingovej úrovni okolo 4 – 4,5 %.

Naopak, výrazne vyššie sa okrem finále dostali aj semifinálové futbalové zápasy, utorňajší duel Talianska so Španielskom v prvom polčase sledovalo celkovo 415-tisíc divákov, v komerčnej cieľovke šiel rating pod 7 % s podielom 22,5 %, druhý polčas aj s následným predĺžením a penaltami už narástol na priemerne 432-tisíc divákov pri ratingu v komerčnej cieľovke 7,8 % a podieli až 33,1 %.

Stredajšie druhé semifinále Anglicka proti Dánsku uhralo o čosi menej s celkovo 373 a 418-tisíc divákmi druhého polčasu s predĺžením, ten v komerčnej cieľovke rástol rating 7,4 % s podielom 32,9 %, kým prvý polčas mal rating ešte len 5,6 %.

Mimo futbalu najviac divákov sledovalo nedeľné Noviny Joj, ktoré prekročili hranicu pol milióna divákov, väčšinu týždňa sa spravodajstvá Markízy a Joj hýbali na úrovni 300 až 350-tisíc divákov.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj “hostia”

Odporúčame

Facebook

Nahor