Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: RTVS

Sledovanosť

Finálovú nedeľu ovládlo Pečie celé Slovensko! Farma s dosiaľ najväčším prepadákom

Záver uplynulého týždňa patril vyvrcholeniu najväčších jesenných šou aj poslednému Duelu na Farme pred finále.

Hlavné sezónne šou RTVS a Jojky sa skončili.

Televízie v nedeľu odvysielali finálové večery pekárskej a talentovej šou, pričom tretí rok po sebe bodovalo najmä vyhlásenie víťaza televízneho pečenia.

Talent opäť ovládla speváčka

Jojka túto jeseň ponúkla už 11. sériu Česko Slovensko má talent, vďaka čomu v počte ročníkov predbehla aj spevácku súťaž Superstar. Tá v kombinácii čisto slovenskej (či českej) a federálnej verzie odvysielala doposiaľ v každej krajine po 10 sérií.

Kedysi veľký highlight vysielania Joj dosahuje v posledných rokoch skôr priemernú sledovanosť, v aktuálnej sérii sa ratingovo pohybovala na ratingovej úrovni okolo 5 – 7 % v obchodnej cieľovke s priemerným podielom na trhu celej série okolo 17 – 18 %.

Šou aj tento rok potvrdila, že v konkurencii všetkých talentov divákov najviac bavia spevácke čísla.

V samotnom finále tri najvyššie priečky obsadili práve speváci, pričom víťazkou sa stala 24-ročná operná speváčka Anna Slížová. Je to už šiesta výhra speváka v Talente spomedzi jedenástich ročníkov.

Finále 11. série Česko Slovensko má talent dosiahlo priemerný rating 5,5 % s podielom na trhu 19 % v obchodnej cieľovke. Vrcholilo až po 23. hodine, čo o niečo znížilo jeho priemerný rating, zároveň mu to však pomohlo v podiele na trhu.

Celkovo si finálový prenos pozrelo 355-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke. Talent bol v oboch cieľovkách dvojkou na trhu.

Pečie celé Slovensko vo finále znovu najsledovanejšie

Nedeľnému večeru dominovalo vyvrcholenie verejnoprávneho pečenia na Jednotke, ktoré zažilo najúspešnejší večer v tomto roku.

RTVS si už zvykla, že populárna pekárska šou práve vo finále zažíva najsledovanejšie vydanie celej série, čo sa jej podarilo potvrdiť aj v treťom ročníku po sebe.

Finálová epizóda 3. série Pečie celé Slovensko dosiahla najvyšší rating tohto roka 9,7 % s taktiež rekordným podielom na trhu série 27,8 % v obchodnej cieľovke.

O najsledovanejší diel tohto roka šlo aj celkovo, keď finále sledovalo priemerne 587-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.

Oproti priemernej sledovanosti série ide o výrazný nadpriemer.

Šou sa tento rok na začiatku októbra uviedla rovno najhorším výkonom v celej histórii v rámci vysielania klasických častí pri ratingu 6 % s podielom 19,6 %. Po prvý raz zároveň podliezla 400-tisícovú hranicu v celkovom publiku. Následne sa však 3. séria ustálila na ratingoch okolo 7 – 8 % v obchodnej cieľovke a 450 až 480-tisíc divákoch v univerzálnej cieľovke.

Spomedzi trojice finalistiek sa víťazkou 3. série Pečie celé Slovensko sa stala amatérska pekárka Tímea Strnálová.

Farma v poslednom Dueli s najväčším prepadákom

V konkurencii dvoch finálových večerov sa nedokázala presadiť reality šou Farma.

Tá v celom 15. ročníku zažíva najväčšie sklamanie s vyraďovacími Duelmi, ktoré od tohto roku presunula na nedele. Markíze sa tam s nimi vôbec nedarí, pričom uplynulý víkend prepadla vôbec najvýraznejšie v celej jeseni.

Farma ponúkla túto nedeľu posledný Duel, ktorý skompletizoval semifinálovú šesticu farmárov. Dosiahla s ním podpriemerný rating 3,9 % s podielom na trhu iba 13,8 % v obchodnej cieľovke.

Celkovo si reality šou v nedeľu pozrelo 263-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.

Šesticu semifinalistov Farmy 15 tvoria Miroslava Bartáková Kozárová, Lucia Gašparíková, Azra Sokira, Nikola Škrváňová, Ema Minarovjech a Denis Čatlóš.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor