Sledovanosť
Lego Masters skončilo na Markíze mimo pozornosti divákov! Vo finále zažilo najhlbší prepadák
Šou sa nepodarilo z hlbokých podielov na trhu vyhrabať ani v doobedných hodinách, v Česku vo finále nečakane zaznamenala najlepší výkon.
Veľkým nákladným formátom jarnú sezónu otvárali, rovnako ju chceli aj uzavrieť.
Markíza a Nova predstavili pre tento rok významné investície do programu, ktorých súčasťou boli rovno dve federálne šou Survivor a Lego Masters.
Tie ohraničili prvý televízny polrok, keď Survivor štartovať po intenzívnej kampani už v polovici januára, Lego Masters zas televízie vytiahli netradične neskoro krátko pred letom, od júna.
Oba programy spája odlišný osud na českej a slovenskej obrazovke.
Na Slovensku sa Survivor už po úvodných troch vydaniach stal najväčším a najdrahším prepadákom v histórii Markízy. V priebehu pár dní sa porúčal najskôr do druhého večerného pásma a následne už bližšie k polnoci.
Novinke Lego Masters sa sledovanosť Survivora v prime-time podarilo ešte podliezť a prebrať status najväčšieho prepadáku sezóny. Vo večernom vysielaní rovno skončila po dvoch odvysielaných vydaniach.
Obedné finále divákov nepritiahlo
Markíza Lego Masters pre zvyšné dve časti presunula na nedeľné doobedia.
Na prvýkrát sa šou s minimálnym rozdielom dokonca podarilo vylepšiť rating oproti poslednému vysielaniu o 20:30. 3. časť uhrala počas nedeľného obeda pred dvomi týždňami rating 2,2 %, kým predošlá 2. časť v prime-time hlboko prepadla s ratingom 2,1 % v komerčnej cieľovke 12-54.
V podiele na trhu sa však šouz hlbokého podpriemeru nedostala, 3. vydanie uhralo podiel len 12,8 %.
Finále Lego Masters skončilo ešte hlbšie.
Štvrtá záverečná časť dosiahla najhorší rating iba 1,7 %, čo znamenalo podiel iba 9,9 % v komerčnej cieľovke.
Najhorší podiel na trhu však zaznamenala so spomínanou druhou časťou, ktorá hlboko prepadla na úrovni iba 8,1 %. Práve po tomto fiasku Markíza zasahovala a šou okamžite vyhodila z večerného vysielania.
V celkovom publiku finále Lego Masters v doobedných hodinách videlo 67-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Pre porovnanie, nasledovné Na telo na Markíze sledovalo celkovo 327-tisíc divákov.
V Česku finále najvyššie
Opačný príbeh napísali v Česku obe federálne šou, keď sa v hlavnom vysielacom čase udržali od začiatku do svojho finále.
Výrazne viac sa u susedov darilo Survivorovi, ktorý dokonca v prvých týždňoch vysielania na českej obrazovke uspel, sledovanosť mu padala s blížiacim sa finále. To napriek tomu prebehlo v hlavnom vysielacom čase od 20:20.
Lego Masters zažilo rovnako ako na Slovensku od štartu tvrdý prepadák.
Na Nove si však šou od prvej časti držala podiel na trhu na úrovni okolo 12 % v cieľovej skupine 15-54 a televízia tak s ňou napriek neúspechu nehýbala. Pri udržaní podobného výkonu by s ňou nehýbala, podľa všetkého, ani Markíza.
Vo finále dokonca Lego Masters v Česku dosiahlo svoj najlepší výkon.
Šou s poslednou 4. časťou stúpla na najvyšší podiel na trhu okolo 15 % v skupine 15-54, čím sa vytiahla z hlbokého podpriemeru. Pomohol jej k tomu výraznejší nárast divákov oproti predošlému týždňu, keď oproti 3. časti nabrala celkovo takmer 50-tisíc divákov.
Vo finále šou sledovalo celkovo 263-tisíc divákov starších ako 15 rokov. Lego Masters tak so záverečnou časťou dosiahlo nielen najvyšší podiel na trhu ale aj najvyšší počet divákov.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“