Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Exkluzívne: Vieme, ktorá televízia prinesie nový veľký formát Who Knew?! Môže ísť denne

Spoločnosť FremantleMedia donesie na Slovensko ďalší formát.

Po Talente, Superstar, Moja mama varí lepšie ako tvoja či 5 proti 5 sa na Slovensko dostane ďalší licencovaný formát spoločnosti FremantleMedia. Ako informoval vo štvrtok portál Mediálne.sk, bude ním kvíz šou Who Knew?, ktorá len minulý rok odštartovala v Nemecku pod názvom Wer weiß denn sowas?.

Zástupkyňa FremantleMedia pre náš trh, Andrea Gavačová, potvrdila príchod novej šou, nechcela však konkretizovať, ktorá televízia licenciu kúpila. „Jedna zo slovenských televízií ho pripravuje do vysielania, avšak zatiaľ si neželali byť špecifikovaní,“ povedala pre web.

Portálu Mediaboom.sk sa však podarilo zistiť, kto prejavil o formát záujem. Novú kvíz šou Who Knew?, ktorá by sa u nás mala vysielať pod názvom Dobré vedieť!, zakúpila podľa informácií z prostredia Záhorskej Bystrice Markíza. Televízia má s konceptom pracovať už istý čas, pričom nie je vylúčené, že novinkou posilní svoju štruktúru ešte tento rok.

Logo formátu Who Knew?
who-knew

Formát Who Knew? je pritom postavený ako denná panelová šou, v ktorej dva tímy zložené z celebritných dvojíc odpovedajú na najrôznejšie otázky, pričom v každom tíme je jeden stabilný člen a jeden hosť. Týmto konceptom sa šou ponáša na Milujem Slovensko či Čo ja viem alebo lokálny projekt RTVS Domov, sladký domov. Súťažiaci si vyberajú otázky z rôznych kategórií, to je u nás príznačné pre kvíz Duel.

Šou vysielala v Nemecku počas leta 2015 stanica Das Erste, a to od pondelka do piatka o 18:00. Pokračovať s ňou bude aj tento rok. Projekt s takýmto nastavením by aktuálne vyhovoval Markíze, ktorá urgentne potrebuje zlepšiť výkony v tomto čase. Novinkou tak môže zacieliť práve na problematický slot.

Šou Dobré vedieť! má potenciál zafungovať u slovenského publika. Tak ako už spomínané Čo ja viem či Milujem Slovensko testuje vedomosti známych osobností, zároveň taktiež v sebe nesie uvoľnené a zábavné prvky. Podobne ako v Milujem Slovensko majú tímy vlastné obecenstvo, s ktorým sa delia o výhru. Súťažiaci odpovedajú na nezvyčajné otázky, spoznávajú bláznivé fakty z každodenného života, vedecké štúdie ale aj rady a tipy.

V prípade, že by Markíza skutočne zaútočila s novinkou na jej aktuálne najmenej výkonný slot (pondelky až piatky o 18:00), nastala by pre Fremantle bizarná situácia. Už teraz sa totiž proti sebe vysielajú jej dva formáty 5 proti 5 a Moja mama varí lepšie ako tvoja. Pri veľkých jesenných šou Česko Slovensko má talent a Superstar si pritom, ako vás exkluzívne informoval portál Mediaboom.sk, dala podmienku, že sa projekty nesmú vysielať proti sebe. Lukratívny nedeľný slot získala pre seba nakoniec Superstar, napriek tomu v sledovanosti za Talentom zaostala.

Šou sa môže vysielať aj v menej intenzívnom nastavení počas večerov, aj to si odskúšala nemecká Das Erste, keď do prime-time zaradila špeciály. Markíza ju tak môže využiť na posilnenie večera, v ktorom od jesene bude, pravdepodobne, chýbať Búrlivé víno.

Čítať viac...

Viac v Aktuality

Nahor