Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

EXKLUZÍVNE: Ďalšia svetová šou príde aj na Slovensko! Kúpila ju Markíza

Už budúci rok sa na naše obrazovky môže dostať ďalšia svetovo známa televízna šou.

Tento rok sa po prvý, a zdá sa, že nie posledný, raz predstavila svetová spevácka šou X Factor, budúci rok môže Slovensko čakať ďalšiu novinku. Markíza sa totižto podľa našich informácií rozhodla zakúpiť formát, ktorý brázdi po svetových obrazovkách od roku 2011.

Na obrazovke Markízy by sa už v roku 2015 mohol objaviť nástupca celebritnej tanečnej šou Let´s Dance. Avšak tento raz by sa u lídra netancovalo ale spievalo. Televízia totižto už má vo svojom portfóliu aj svetovú šou Your Face Sounds Familiar, v preklade – Tvoja tvár znie povedome.

Šou pri tom minulý rok zakúpila RTVS spolu s Českou televíziou. Podľa zákulisných informácií televízie licenciu vrátili. S otázkou sme sa obrátili priamo na telerozhlas.

Šou Your Face Sounds Familiar je postavená na známych osobnostiach, ktoré každý týždeň vystupujú v roli iného známeho speváka. Za koho sa prezlečú a akú pieseň odspievajú, si nevyberajú sami, ale žrebujú si to v priamom prenose. Rôznych umelcov premieta prístroj podľa databázy, spevák o „svojom osude“ v ďalšom kole rozhoduje stlačením tlačidla. Celebrita pri tom môže dostať akúkoľvek pieseň od akéhokoľvek speváka, ktorý sa nachádza v databáze prístroja. Môže ísť o mladého či staršieho umelca, dokonca nebohého a taktiež speváka opačného pohlavia. Známa osobnosť musí nielen odspievať pieseň umelca, ktorého si vyžrebovala, ale aj ho napodobniť.

Typický príklad vystúpenia v šou Your Face Sounds Familiar – komik Alexander Armstrong sa prezliekol za známu talentovú postavičku Susan Boyle

Podobne, ako v Let´s Dance či Showdance, aj tu sú prítomní porotcovia a súťažiaci sú bodovaní. V tejto šou pri tom body nerozdáva len porotcovský panel a diváci, ale bodujú sa aj súperi navzájom. Na konci každého vydania je zostavený rebríček, no súťažiaci nevypadávajú. Body si zbierajú až do predposledného týždňa. Tá štvorica osobností, ktorá sa po sčítaní bodov umiestni na prvých priečkach, sa dostáva do finále.

Formát je populárny po celom svete, licencorom je spoločnosť Endemol. Len tento rok sa šou vysielala či vysiela v takmer 20 krajinách sveta, mimo iných sa objavila už v Kanade, Južnej Afrike, Grécku (spoločná verzia s Cyprom), Číne, Indonézii, z našich susedov sa druhá séria aktuálne vysiela v Maďarsku, na jar bežala po prvý raz v Poľsku, dve série videli v rokoch 2012 a 2013 diváci na Ukrajine. Po prvý raz sa šou toto leto objavila aj na americkej stanici ABC.

Čítať viac...

Viac v Aktuality

Nahor