Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Dunaj trhol absolútny rekord od začiatku vysielania! Markíza na poslednú chvíľu mení program

Dunaj je na rekordnej diváckej vlne, budúci týždeň ho mala Markíza prerušiť krátkou prestávkou. Narýchlo však pristupuje k zmene programu. Aktualizácia.

Najväčší seriál z produkcie Markízy boduje.

Dobová séria Dunaj, k vašim službám potvrdzuje túto jeseň postavenie televízneho hitu, keď zaznamenáva ďalšie divácke zisky a nové rekordy sledovanosti.

Pre Dunaj ide o v poradí druhú vlnu nárastu popularity.

Prvá prišla od marca 2023, keď po vlažnom rozbehu začal seriál postupne získavať nových divákov a aj napriek neskoršiemu otepľovaniu počasia prepisoval najvyššie hodnoty sledovanosti.

Ďalším kľúčovým mesiacom Dunaja je september 2023.

Týždeň rekordne sledovaných epizód

Seriál sa pri vysielaní aktuálnej 3. série dostal na najlepšie jarné čísla v priebehu tohto mesiaca, pričom tento týždeň dvakrát po sebe trhol najvyšší počet divákov od začiatku vysielania.

V utorok si seriál pripísal v tom čase nový rekord so 497-tisíc divákmi v univerzálnej cieľovke.

Vylepšil tak dovtedajšie maximum z jarného finále 2. série, ktoré sledovalo priemerne 493-tisíc divákov. Seriál vtedy vôbec po prvý raz atakoval polmiliónovú hranicu.

Skutočné zlomenie absolútnych rekordov však prišlo vo štvrtok, kedy seriál ponúkol emotívnu epizódu aj so smrťou dieťaťa Klausovcov.

Stalo sa tak v deň, keď sa Dunaj premiérovo nevysielal v konkurencii seriálu Nemocnica. Joj totiž tento týždeň absolvovala sériu večerných predvolebných debát, ktorými vyplnila celý stredajší aj štvrtkový prime-time.

Dunaj, k vašim službám vo štvrtok historicky zlomil hranicu pol milióna a zaznamenal dosiaľ najsledovanejší diel s priemerne 514-tisíc divákmi v univerzálnej cieľovke.

Úspešný bol aj v obchodnej cieľovke, kde si pripísal jednu z najsilnejších epizód s ratingom 8 % a podielom na trhu 26,9 %.

Stredajšia a štvrtková dvojhodinová predvolebná debata na Jojke a JOJ 24 sa mala hýbať celkovo priemerne okolo 300 a 400-tisícovej diváckej hranice.

Volebné diskusie na Jojke

Jojka bola s debatami úspešnejšia v tzv. diváckom zásahu – a teda v počte divákov, ktorí si program zapli aspoň v priebehu troch minút.

Ide o údaj, ktorý televízie komunikujú čoraz častejšie, nakoľko je niekedy aj rádovo vyšší ako priemerná sledovanosť programov. Dlhoročne relevantným údajom je však práve vyššie spomínaná celková priemerná sledovanosť celého programu od začiatku až do konca.

Joj ohlásila, že so stredajšou debatou zasiahla na hlavnej Jojke a spravodajskej stanici JOJ 24 viac ako 850-tisíc divákov (AvRch 12+). So štvrtkovou debatou najväčších favoritov to malo byť až približne 1 milión divákov.

Dunaj mal nižší zásah v oboch dňoch pod hranicou 700-tisíc divákov.

Markíza mení plány, vysielanie Dunaja nepreruší

Po Nemocnici mala čakať jednorazová prestávka aj na dobový seriál.

Dunaj mal na Markíze chýbať najbližší utorok 26. septembra, kedy mala televízia naplánovanú finálovú predvolebnú debatu lídrov štyroch preferenčne najsilnejších strán.

Markíza však už druhýkrát po sebe mení vysielanie predvolebných diskusií.

Televízny líder si naplánoval celkovo 5 debát – tri vysiela od tohto piatka do nedele o 13:00, záverečné dve mal ponúknuť budúci týždeň v utorok a stredu o 20:30. Napokon však televízia zmenou programu ohlásila finálové debaty na pondelok a utorok.

Aktualizácia: Teraz prichádza Markíza s ďalšou zmenou a dve večerné debaty zlúči do jednej.

Dôvodom je bojkot strany Smer-SSD diskusií v Markíze a odmietnutie strán Progresívne Slovensko a Hlad-SD diskusiu s lídrom hnutia OĽaNO Igorom Matovičom bez iných kandidujúcich subjektov.

„Keďže strana Smer-SD sa rozhodla bojkotovať aj našu predvolebnú diskusnú reláciu a následne strany Hlas-SD a Progresívne Slovensko odmietli ísť do debaty len s predsedom strany OĽANO a priatelia Igorom Matovičom, rozhodli sme sa vytvoriť jednu veľkú finálovú debatu, do ktorej sú pozvaní predsedovia deviatich politických subjektov, ktoré majú reálnu šancu dostať sa do parlamentu,“ vysvetľuje riaditeľ Centra spravodajstva a publicistiky Markízy Henrich Krejča.

Markíza tak napokon odvysiela jedinú predvolebnú večernú diskusiu v pondelok 25. septembra so začiatkom až o 20:45.

Náhlou zmenou takto televízia ponecháva v programe seriál Dunaj, k vašim službám aj v utorok 26. septembra a po aktuálnom rekordnom týždni ho tak v programe nevynechá.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor