Sledovanosť
Druhá šanca valcuje obrazovky, trhla ďalšie suverénne víťazstvo! Rekordný týždeň pre Bez servítky
Seriál s Jánom Koleníkom drží jesenné televízne rekordy, nechytá sa naň žiadny z jesenných programov.
Napriek skokovitému odlivu divákov od obrazoviek, ku ktorému došlo v priebehu leta a potvrdzuje to aj prvý mesiac novej sezóny, si najsledovanejší pravidelný televízny program tohto roka drží suverénne postavenie.
Druhá šanca aj s príchodom druhej série v oslabenej jesennej sezóne doťahuje ratingovú úroveň zo silnejšej jari, kedy pred obrazovkami trávilo čas výrazne viac televíznych divákov.
Odráža sa to následne na silných podieloch na trhu, keď aj napriek zaostávaniu za rekordným počtom divákov z jari Druhá šanca prepisuje rekordné podiely.
Druhý najvyšší podiel od štartu
Tento pondelok dosiahla druhý najvyšší podielový výkon od svojho štartu.
Druhá šanca sa so 4. časťou druhej série dostala tentokrát na rating 10 %, čo ju vynieslo na podiel na trhu 32,5 % v komerčnej cieľovke. Ide o druhý najvyšší podiel v histórii vysielania Druhej šance, absolútny rekord trhla rovnako v tejto sezóne pred dvoma týždňa. Vystrelila vtedy až nad 34 %, aj keď ratingovo za jarnými rekordmi zaostala.
Druhá šanca je aktuálne absolútne najsledovanejším programom trhu.
V celkovom publiku ju tento týždeň sledovalo 524-tisíc divákov, a tak ako v komerčnej cieľovej skupine (diváci vo veku 12-54 rokov), tak v tej univerzálnej (12+) na ňu v súčasnosti nestačí žiadny z ďalších televíznych programov. V celkovom publiku predbieha dokonca aj večerné spravodajstvá, ktoré sa ostatné dni hýbu pod polmiliónovou hranicou.
Bez servítky s rekordným týždňom sezóny
Do lepšej formy sa postupne vracia aj ďalší rekordér tohtoročnej jari, denná kuchárska šou Bez servítky.
Tá tento rok na jar zažila svoje najsledovanejšie obdobie, keď na prelome februára a marca začala valcovať podvečerné vysielanie a rekordy lámala aj ďalšie týždne. S najsledovanejšími týždňami sa pravidelne dokázala hýbať na podielovej úrovni 25 – 30 %, pričom definitívne zosadila z trónu denný seriál Oteckovia, ktorý podvečerom dominoval predchádzajúce štyri roky. Markíza ho po slabej jari zároveň aj ukončila.
Bez servítky sa túto jeseň vrátilo priemerné, keď dosahovalo podiely na trhu spravidla na úrovni 18 – 21 % s ratingami v okolí troch percent.
Viackrát dokonca podľahlo seriálovému evergreenu Markízy Rodinné prípady, ktoré pre túto jeseň vystriedali Oteckov a televízia nimi vyplnila podvečery pre zvyšok roka.
Ostatné dva týždne ale Bez servítky opäť naberá na sile.
Minulý týždeň bol pre kuchársku reality šou v tejto sezóne zatiaľ najúspešnejší, keď Bez servítky v jeho priebehu vystrelilo na jesenné rekordy s podielmi na trhu 23 – 29 % v komerčnej cieľovke. Polepšilo si aj ratingovo na úroveň 4 – 5 %.
Nový týždeň otvorilo Bez servítky s posilneným výkonom na úrovni 4 ratingov a podiele 23 %. Ešte minulý pondelok otváral následne rekordný týždeň na podielovej úrovni okolo 20 %.
Pri silnom Bez servítky strácajú na sile Rodinné prípady na Markíze, ktoré v rekordné dni kuchárskej šou padli aj do hlbších podpriemerov na úrovni 14 – 18 %. Tento pondelok si polepšili nad 20 %.
Farma drží úspech, nová konkurencia s výbuchom
Markíza zas ostáva jasným lídrom v druhom večernom pásme, kde si ďalší rok po sebe udržuje svoje postavenie denná reality šou Farma.
Od začiatku 14. série sa hýbe spravidla na ratingovej úrovni okolo 4 – 4,5 % a podielovo dosahuje úroveň v okolí 20 – 25 %. Platí to o vysielaní v druhom pásme po 21:50.
V prime-time sa hýbe najčastejšie okolo 4,5 až vyše 5 ratingov s podielmi okolo 18 – 20 %. Ostatnú sobotu s Duelom zaznamenala zatiaľ rekord série pri ratingu 6,2 % a podiele 22,1 % v komerčnej cieľovke.
Jojke sa, naopak, v prvom mesiaci vysielania nedarilo s novou konkurenciou Farmy, reality zoznamkou Láska na chate, ktorá od začiatku vysielania dosahuje spravidla podpriemerné výkony.
Tento pondelok sa navyše postarala aj o zatiaľ najväčší sezónny výbuch s podielom okolo šiestich percent. Viac v tomto článku.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“