Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: IG Ján Koleník

Sledovanosť

Druhá šanca prevalcovala prvé týždne novej sezóny! Od začiatku roka nemá konkurenciu

Pondelňajšiemu seriálu Markízy ide naďalej karta, aj po ôsmich mesiacoch od štartu ostáva najúspešnejším pravidelným televíznym programom na Slovensku.

Televíznemu večernému vysielaniu dominuje momentálne ako jediná.

Začiatkom januára odštartovala Markíza nový dramatický seriál Druhá šanca, s ktorým sa u slovenských divákov trafila do čierneho. Televíznemu lídrovi sa oplatila stávka na úspešný taliansky seriál a jeho mimoriadne vernú adaptáciu, ktorá je mnohokrát do detailov podobná originálu.

Novinka sa trafila do aktuálnych diváckych nálad, podobne ako vlani ďalšia lekárska séria Nemocnica. Kým tá ovláda minuloročnú jeseň, Druhej šanci patrí tento rok.

Druhá šanca po úspešnej jarnej prvej sérii potvrdzuje status hitu aj aktuálnu jeseň.

Menej divákov, no ešte silnejšie postavenie

Platí to napriek tomu, že sledovanosť seriálu medzisezónne nateraz poklesla.

Na jar v komerčnej cieľovke dosiahla Druhá šanca priemerný rating na úrovni pod 11 %.

Podielovo uhral priemer okolo 28 %. V celkovom publiku sa často hýbala nad alebo pod hranicou 600-tisíc divákov.

V súčasnosti sa priemer druhej série Druhej šance počas jesenného vysielania drží na úrovni pod hranicou 10 %.

Sledovanosť však oproti jari klesla plošne všetkým televíziám. Stratu divákov zaznamenávajú aj spravodajstvá či ďalšie programy ako Nemocnica alebo Milujem Slovensko. V celkovom počte divákov Druhá šanca na jeseň dosahuje spravidla úroveň nad hranicou 500-tisíc divákov.

Naopak, Druhá šanca dosahuje rekordné podiely na trhu, ktoré už tentoraz pravidelne prekračujú hranicu 30 %. Dokonca seriál v druhej časti 2. série trhol absolútny rekord 34,5 %.

Vysoký podiel Druhej šanci zabezpečuje celkovo menší počet divákov pri obrazovke oproti predchádzajúcej sezóne.

Kým rekordný podiel túto jeseň trhla pri ratingu 10,5 %, doteraz najvyšší rating seriálu 11,7 % zo siedmej časti prvej série vysielanej na jar vtedy Druhej šanci zabezpečil nižší podiel na trhu 29,3 %.

Ďaleko pred konkurenciou

Druhá šanca nenašla vo večernom programe konkurenciu nielen na jar, ale ani v priebehu jesene.

V celkovom počte divákov sa jej najbližšie približuje len Nemocnica s lepšími výkonmi okolo 450-tisíc divákov alebo šou Pečie celé Slovensko, ktorá uplynulú nedeľu porástla na úroveň 471-tisíc divákov.

Ďalší veľký program ako Tvoja tvár znie povedome za Druhou šancou zaostáva o 200-tisíc divákov, ostatne si ju vybralo len 315-tisíc. Viac ich máva dokonca aj Hranica, ktorú minulý pondelok sledovalo 343-tisíc divákov, v piatok však podliezla tristotisícovú hranicu.

Z ďalších seriálov Pán profesor a Výnimočná Nikol sa s ostatnými časťami taktiež hýbali okolo 300-tisícovej úrovne.

V komerčnej cieľovke majú najbližšie k Druhej šanci po poradí programy Extrémne premeny, Pán profesor, Česko Slovensko má talent, Pečie celé Slovensko či Nemocnica. Všetky štyri sa spravidla hýbu od 7 ku 6 ratingom.

Najvýraznejšie kolíše sledovanosť Extrémnym premenám, ktoré práve uplynulú stredu vystrelili na najsilnejší rating série 7,8 %, v iné týždne sa však najčastejšie hýbu na úrovni okolo 6 – 7 %.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor