Sledovanosť
Druhá šanca a Nemocnica dominujú jari, Svadba na prvý pohľad pre Markízu naďalej sklamaním!
Seriály z lekárskeho prostredia túto jar ovládajú televíznu sledovanosť, Markíza s Druhou šancou udržiava napriek poklesu status pondelňajšieho hitu, utorok aj v novej konkurencii naďalej ovláda Nemocnica.
Nemocničné seriály sú po rokoch opäť diváckym hitom.
Už minulú jeseň vystrelila vtedajšia novinka Joj Nemocnica, ktorá drží divácky úspech aj vo svojej druhej sezóne, pritom od januára sa k nej pridala aj novinka Markízy Druhá šanca, ktorá je túto jar vôbec najsledovanejším večerným programom spomedzi všetkých televízií.
Najsilnejší program Markízy
Druhá šanca potvrdzuje úspech aj po vstupe do hlavnej časti jarnej sezóny.
Seriál pravidelne od prvých dielov osciluje v komerčnej cieľovke na ratingovej úrovni od 10 až cez 11 % a pre Markízu je tak suverénne jej najsledovanejším programom.
V januári jej Survivor v prime-time prepadol k ratingom 3 %, Šťastní vs. Šťastní sa hýbali okolo 6 %, pod 5 % sa tento rok po presune na piatok prepadol niekdajší hit Horná Dolná, ktorý už Markíza od tohto týždňa aj stiahla z vysielania.
Nedarí sa ani novej sérii 2 na 1, ktorá vo štvrtky dosahuje ratingy len okolo 5 %, v prípade kratšej dĺžky by Druhú šancu doťahovalo Let´s Dance, ktoré však s natiahnutím k polnoci dosahuje sledovanosť pod 9 %. Už od tejto nedele mu však nebude v ceste brániť seriál Jednotky Priznanie, ktorý v prvej hodine tanečnej šou výrazne bral divákov.
Druhá šanca s najnovšou časťou tento pondelok medzitýždenne poklesla o takmer rating na 10,1 % s podielom 27,3 % v komerčnej cieľovke. Celkovo ju sledovalo 556-tisíc divákov.
Hranica minulotýždňový pondelňajší výstrel nezopakovala, proti Druhej šanci však udržala predošlý nárast oproti februáru s ratingom 6 % a podielom 15,8 %. Celkovo si ju zaplo priemerne 359-tisíc divákov.
Nemocnica drží vedenie
Markíze sa, naopak, naďalej nedarí preraziť v utorňajšie a štvrtkové večery, kde sa druhú sezónu pokúša zatlačiť a pokoriť seriálovú Nemocnicu.
Tá sa tento utorok vrátila do silného vedenia, keď oproti minulotýždňovému prepadu porástla o rating a odskočila Svadbám na prvý pohľad.
Nemocnica najnovšie vyskočila v komerčnej cieľovke na rating 8,3 % s podielom 23 %, v celkovom publiku sa priblížila Druhej šanci, keď ju sledovalo 549-tisíc divákov.
Ku Svadbám prichádzajú starší diváci
Svadba na prvý pohľad uhrala priemer aktuálnej série s ratingom 6,5 % a podielom 18,8 % a pre Markízu tak naďalej ostáva sklamaním. Medziročne spadla v novom vysielacom čase oproti piatkovému večeru, v ktorom sa vysielala vlani, o tretinu.
Reality šou však, paradoxne, naberá staršiu cieľovku.
Celkovo najnovší diel Svadieb sledovalo 306-tisíc divákov, čo je zatiaľ najlepší výkon série. V komerčnej cieľovke šou, naopak, o niečo medzitýždenne klesla.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“