Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: vysielanie TV Doma

Sledovanosť

Doma sa po sérii úspechov prepadá: Ďalší návrat legendárnej telenovely končí fiaskom!

Ženská stanica Markízy má za sebou niekoľko pozoruhodných úspechov v popoludňajšom vysielaní, aktuálne sa však môže stať jej najväčšou slabinou.

Vlna vydarených popoludňajších telenoviel na Doma sa, zdá sa, nateraz definitívne skončila.

Od leta 2022 otvorila stanica nový telenovelový slot, pre ktorý nakupovala najznámejšie archívne seriály ako Divoký anjel, Rosalinda alebo Skrytá vášeň. Práve tieto známe telenovely boli v tomto dennom slote v čase medzi 16. a 18. hodinou na Doma najúspešnejšie a v podieloch na trhu dokázali vyskakovať aj k úrovni 7 – 10 % v pôvodnej obchodnej cieľovke.

Ešte vyššie sa dokázala dostať už iba premiérová Skrytá vášeň 2, ktorú stanica netradične v popoludňajšom vysielaní uviedla minuloročné leto. Najvyššie sa dostala na podiely na trhu okolo 10 – 13 % a predbehovala aj veľké stanice na trhu.

Ako vrcholila Vôňa vášne

Po sérii úspechov, ktoré trvali viac ako rok, sa však Doma prestávalo dariť.

Divákov nepritiahla už prvá telenovela po Rosalinde Rany z lásky, ktorej už od jej uvedenia nepomohlo ani obsadenie hrdinami Divokého anjela. Nasledovala podobne neúspešná séria Túžba tela, napriek prítomnosti Maria Cimarra, ktorý bol jednou z hviezd obrazoviek Markízy v roku 2023. Seriály sa pohybovali často medzi 1,5 – 3 %.

Polepšiť si Doma dokázala s tohtoročnou letnou premiérou Vôňa vášne, ktorá však ďaleko zaostala za výkonnosťou vlaňajšej Skrytej vášne 2. Najvyššie sa pohybovala na jej polovičných výkonoch s podielmi na trhu okolo 4 – 6 % vo vynovenej obchodnej cieľovke. Sklamaním skončilo tohtotýždňové finále, ktoré odvysielala stanica v pondelok a prinieslo jej podiely iba medzi 2 – 3 %.

Nové retro nevie ťahať donekonečna

Najväčší prepad s popoludňajšími telenovelami však zažíva Doma teraz.

Už dlhšie bolo otázkou, ako dlho dokáže Markíza v tomto slote vytrvať v kadencii uvádzania ďalších a ďalších titulov. Doma roky vysiela v hlavnom vysielacom čase nové turecké seriály, ku ktorým od leta 2022 popoludní nasadzovala ďalšie a zakaždým iné seriály.

Telenovely vzhľadom na vysoký počet častí aj neraz nákladné staré dabingy, na ktoré buď televízia nevlastní práva alebo musí platiť herecké tantiémy, pritom nepatria k najlacnejším akvizíciám. Súčasne ich televízie spravidla nakupujú na viacero vysielaní a musia ich tak zreprízovať – čaká to napríklad aj na Divokého anjela.

So Skrytou vášňou po roku na dne

Doma vydržalo rôzne seriály v popoludňajšom čase nasadzovať viac ako dva roky.

Kým v prime-time pokračuje v novinkách, kde sa súčasnej telenovele Dcéry pani Fazilet darí v čase medzi 19. a 21. hodinou často lepšie ako predchodcom, do popoludňajšieho vysielania sa po dvoch sezónach vrátila Skrytá vášeň.

Tá si ešte pri vlaňajšom návrate, ku ktorému došlo po rokoch, dokázala pripisovať podiely na trhu na úrovni 4 – 7 % v pôvodnej obchodnej cieľovke, opätovné vysielanie po roku a pol divákov nepritiahlo a nateraz sa stáva fiaskom.

Doma sa tento týždeň v čase medzi 16. – 18. hodinou podľa našich informácií prepadla už aj pod jeden podielový bod a so Skrytou vášňou by sa mal jej priemer pohybovať na úrovni 1 – 2 %.

Vyplniť s ňou pritom plánovala celú jesennú sezónu, nakoľko má k dispozícii až 188 častí.

Pri dvoch epizódach od pondelka do piatka by jej seriál vydržal dokonca od polovice septembra až do januára 2025. Následne sa očakávalo, že Doma plynule zopakuje aj novú Skrytú vášeň 2.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor