Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Doma po roku opäť na výslní: Skrytá vášeň 2 ovládla popoludnie! Zahanbila aj prime-time Markízy

Nové časti kultovej kolumbijskej telenovely odštartovali na menšej stanici Doma ako líder na trhu, na diaľku sa uviedli silnejšie ako večerná Druhá šanca, ktorá prehlbuje prepadák.

Štart nových častí telenovely Skrytá vášeň sa Doma vydaril.

Ženská stanica má za sebou takmer rok trápenia, keď od programových zmien v septembri 2022, kedy po rokoch vyškrtla z večera premiéry tureckých telenoviel, nedokázala zastabilizovať svoju štruktúru.

Doma výrazné zmeny večerného programu robila aj túto jar, keď najprv v prime-time vysielala pôvodnú Skrytú vášeň, ktorú už po pár týždňoch z večera vyškrtla a ponechala len popoludní, neskôr nasledovalo zosunutie premiérovej telenovely Veľvyslancova dcéra do noci a rozšírenie večerného sitkomového pásma od 20:40 až do 22:40.

Od júla k tomu pribudne ďalšia zmena, keď Doma vracia premiérové turecké telenovely na večer, robí tak však v novom čase už od 19. hodiny.

Najväčšou udalosťou tohto roka na Doma sa stalo uvedenie pokračovania Skrytej vášne, ktoré vzniklo 20 rokov po odvysielaní pôvodného seriálu z roku 2003.

Markíza sa na svojej ženskej stanici uchýlila k netradičnému kroku, keď premiérovú a mimoriadne očakávanú 2. sériu Skrytej vášne nenasadila na večer.

Umiestnila ju do popoludňajšieho pásma medzi 16. a 18. hodinu, v ktorom celú jar vysielala aj pôvodnú prvú sériu.

Ako sme už informovali, televízia sa už od minulého roka, kedy jej v lete rekordne o 16. hodine vystrelila archívna telenovela Divoký anjel, výraznejšie na Doma zamerala na popoludňajšie vysielanie. Večerné časy prenechala voľné hlavnej Markíze, kde by inak premiérovými telenovelami túto jar priamo konkurovala primárne na ženy cieleným programom ako Dunaj, k vašim službám, Klamstvo, Ruža pre nevestu alebo Na nože.

Skrytá vášeň vystrelila Doma k rekordu

Nová Skrytá vášeň v popoludňajšom čase rekordne zabodovala.

Premiérovým častiam telenovely predchádzala masívna televízna aj online kampaň Markízy, a to nielen z posledných týždňov pred štartom 2. série. Promo odštartovalo prakticky s návratom ešte pôvodného seriálu koncom januára a angažovaním hviezdy Skrytej vášne Maria Cimarra do najdrahšej jarnej televíznej šou Let´s Dance.

Skrytá vášeň 2 mala odštartovať tento pondelok s ratingom 1,5 % a podielom na trhu až 15,7 % v obchodnej cieľovke, čo pre menšiu stanicu Doma znamená rekordný nadpriemer.

Stanica sa v ostatných týždňoch hýbe v pracovných dňoch na celodenných priemeroch okolo 3 %, v prime-time je to o niečo menej.

Prvý diel pokračovania kolumbijskej telenovely bol vo svojom čase lídrom na trhu.

Doma tak tesne porazila aj hlavnú Markízu, výraznejšie sa dostala pred Jojku, ktorá sa mala pohybovať okolo podielových desiatich percent.

V pondelok sa Skrytá vášeň uviedla o čosi skôr, než aký vysielací čas jej bude patriť bežne. Vďaka dlhším úvodným častiam štartovala už po 15:15, v ďalšie dni bude začínať medzi 15:50 a 16:00.

Vysoký nadpriemer uhrala Doma aj s druhou časťou, ktorá mala dosiahnuť rating 1,3 % s podielom na trhu 12,4 % v obchodnej cieľovke.

Oproti prvej časti, ktorú televízia prerušila iba jednou reklamou, mal dlhší druhý diel až tri reklamné prestávky. Bol dvojkou na trhu, opäť s výraznejším náskokom pred Joj.

Celkovo si prvé dve časti novej Skrytej vášne malo pozrieť 88 a 82-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke, aj v nej bola prvá epizóda lídrom na trhu.

Otázne je, koľko divákov by si telenovelu zaplo v prípade, ak by ju Doma vysielala v hlavnom vysielacom čase.

Minulý rok na jar sa s najúspešnejšími dielmi tureckej série Láska na prenájom dostávala aj cez hranicu 200-tisíc divákov v celkovom publiku.

Silnejšia než Druhá šanca v prime-time

Nasadením Skrytej vášne na popoludnia sa Markíza vyhla zrážke s jej večernými programami.

Pri pondelňajšom štarte telenovely by to pritom pre hlavnú stanicu mohlo dopadnúť fatálne, keď jej aj bez výraznejšej konkurencie naďalej prepadávajú reprízy Druhej šance.

Markíza s nimi i tak naďalej pokračuje v hlavnom vysielacom čase, tentokrát Druhá šanca vybuchla s podielmi na trhu iba okolo 11 % v obchodnej cieľovke. Priemer Markízy je pritom dvojnásobný.

V postavení na trhu tak bola Skrytá vášeň na malej Doma silnejšia, než večerný program na Markíze. Druhú šancu však vo výrazne lepšom vysielacom čase sledovalo viac divákov, hýbať sa mala na ratingoch pod 3 a 2 %.

Lídrom večera bola Joj s premiérovým seriálom Hranica, ktorý bude v pondelky pokračovať celé leto. Tentokrát si odniesol podiel na trhu cez 16 % v obchodnej cieľovke, celkovo si ho malo pozrieť pod 280-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.

V celkovom počte divákov bola Markíza trojkou na trhu, keď ju predbehla Jednotka s filmom Paul a škola života. Pozrieť si ho malo vyše 200-tisíc divákov, Druhá šanca mala mať s prvou časťou okolo 160-tisíc divákov.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor