Exkluzívne
Po Skrytej vášni 2 príde ďalšia novinka: Markíza chystá na leto novú verziu kultovej telenovely!
Televízny líder zopakuje taktiku z minulého roka a do letného programu svojej ženskej stanice nasadí premiérovú telenovelu z Latinskej Ameriky.
Markíza vypočula divákov a do programu svojej menšej ženskej stanice zaraďuje čoraz viac latinskoamerickej produkcie.
Štruktúru televízie Doma dlhodobo stavala najmä na premiérových tureckých telenovelách, ktoré sa niekoľko rokov dokázali presadiť v konkurenčne náročných večerných vysielacích časoch.
Od Lásky na prenájom ešte z jari 2022 sa však stanici nedarilo nájsť podobne úspešný titul a čas po 21. hodine napokon nechala v pracovný týždeň uvoľnený pre hlavnú Markízu. Tá vysiela čoraz viac titulov zameraných na ženy ako Dunaj, k vašim službám, Druhá šanca, Zrada, Klamstvo, Na nože aj Ruža pre nevestu.
Zároveň sa na Doma začali častejšie objavovať produkcie mimo Turecka, čo si už dlhšie pýtali aj diváci.
Absolútnou trefou do čierneho sa stalo vytiahnutie legendárnych telenoviel Divoký anjel alebo Rosalinda, no rovnako oživenie Skrytej vášne najmä prostredníctvom nového pokračovania po 20 rokoch.
Premiérovú druhú sériu televízia nasadila netradične počas letného obdobia na popoludnia, čím si však v slabej konkurencii získala nadpriemernú priazeň publika.
Ako cez leto zabodovala so Skrytou vášňou 2
Návrat Skrytej vášne s novými časťami sa stalo najväčšou televíznou udalosťou leta 2023.
Na pomery priemernej sledovanosti stanice Doma dosahovala Skrytá vášeň 2 vysoko nadpriemerné výkony s podielmi na trhu na úrovni okolo 8 – 10 %. Išlo o dvojnásobok bežnej sledovanosti Doma – jej výkony sa celodenne a v prime-time hýbu najčastejšie okolo 2 – 3 % v obchodnej cieľovke.
Najúspešnejšie časti telenovely však dosahovali ešte vyššie trhové podiely 10 – 13 %.
Rekordný bol štart druhej série, ktorý pri ratingu 1,5 % vyskočil na podiel na trhu až 15,7 %. Ratingovo sa najsledovanejšie časti hýbali nad jedným percentom, rekordom Skrytej vášne 2 bol rating 1,9 %, ktorý dosiahla týždeň pred finále.
Nové diely Skrytej vášne boli najväčším oživením klasických štruktúr, keď ani veľké stanice nedokázali s letným ponukou výraznejšie zaujať.
Ďalšia premiéra s kultovým menom
Doma chce tento úspech zopakovať.
Markíza už potvrdila, že aj v priebehu tohtoročných letných prázdnin pripravuje do vysielania premiérovú telenovelu, pričom podľa našich informácií si od nej bude opäť veľa sľubovať.
Odvysielať totižto podľa našich exkluzívnych informácií plánuje remake kolumbijského seriálu Café con aroma de mujer (Káva s vôňou ženy) z roku 1994, na základe ktorého bola v roku 2001 nakrútená mimoriadne úspešná mexická telenovela Keď budeš moja (Cuando seas mía).
„Paloma, očarujúce, ale chudobné vidiecke dievča, túži po veľkej láske a lepšom živote. Jedného dňa sa konečne stretne s mužom svojich snov – dedičom kávových plantáži. Hoci sa do nej Diego zamiluje na prvý pohľad, ich vzťah čelí mnohým ťažkým skúškam…“ znej dej mexickej adaptácie.
Keď budeš moja je dobre známa aj slovenským divákom.
Telenovelu už necelý rok po uvedení v Mexiku odvysielala so slovenským dabingom Markíza, premiéru na jej obrazovke mala vo februári 2002. Odvtedy sa na hlavnej Markíze, či na menšej Doma, vysielala niekoľkokrát.
Seriálový príbeh je mimoriadne populárny.
Stojí za ním autor viacerých telenoviel Fernando Gaitán, ktorý je, okrem iného, autorom legendárneho príbehu k seriálu Škaredá Betty (Yo soy Betty, la fea). Remaku sa dočkal v mnohých krajinách po celom svete, mimo iného aj v Českej republike, kde ho adaptovala Prima pod názvom Ošklivka Katka.
Podobne úspešný je aj námet k seriálu Café con aroma de mujer.
Taktiež sa dočkal viacerých adaptácií, pričom hneď dve prišli z Mexika. Okrem verzie Keď budeš moja z roku 2001 vznikol na jeho motívy aj ďalší seriál Čistá láska (Destilando Amor), ktorý mal premiéru v roku 2007. Príbeh sa však nezunoval do dnešných dní.
Štart novej verzie Keď budeš moja
Ku pôvodnému originálnemu seriálovému námetu sa po rokoch vrátili kolumbijskí tvorcovia.
Telenovelový gigant Telemundo po 27 rokoch od premiéry Café con aroma de mujer nakrútil novú modernú verziu, ktorá mala premiéru v máji roku 2021. Vysielala sa do septembra.
Markíza podľa našich informácií práve tento seriál kúpila a plánuje ho nasadiť identicky ako vlani Skrytú vášeň 2. Vysielať ho bude pod názvom Vôňa vášne.
Nová verzia Keď budeš moja by sa tak mala na obrazovky dostať od júla 2024 a v programe obsadiť popoludňajší čas od 16. hodiny. V programe by mala vystriedať aktuálne vysielanú Túžbu tela.
Diváci sa môžu tešiť na to, že Doma táto telenovela vydrží dlhšie ako premiérová Skrytá vášeň, ktorej druhá séria mala 82 epizód.
Remake seriálového námetu ku Keď budeš moja sa dočkal celkovo 94 nových častí, ktoré Doma vydržia celé leto.
Na rozdiel od tureckých seriálov majú originálne epizódy latinskoamerických produkcií štandardnú dĺžku, rovnakú ako pri vysielaní na Slovensku. Markíza tak odvysiela identický počet častí ako má originál.
Remake s hviezdou telenoviel
Fanúšikovia Keď budeš moja si v prípade kolumbijskej verzie seriálu budú musieť zvykať na nové mená hlavných hrdinov.
Mexickí tvorcovia seriálu Cuando seas mía totižto pri vlastnej adaptácii upravili oproti originálnemu námetu Café con aroma de mujer pôvodné mená oboch ústredných postáv. Paloma sa v skutočnosti volala Gaviota a Diego mal originálne meno Sebastián.
V novom spracovaní sa divákom v úlohe Gavioty predstaví 36-ročná kolumbijská herečka a modelka Laura Londoño. Slovenskému publiku nie je veľmi známa, z titulov, ktoré sa objavili na slovenskej obrazovke, si zahrala postavu Katie v seriálovom hite Narcos.
Postavy Sebastiána sa, naopak, zhostila mimoriadne známa telenovelová tvár William Levy.
Diváci si ho môžu pamätať z telenoviel Nespútaný anjel, Víťazstvo lásky, Čaro lásky, ale taktiež zo seriálu Búrka: Dobrodružstvo lásky, ktorý bol jednou z mála telenoviel vysielaných na obrazovke Joj. Tá sa v roku 2014 pokúsila napodobniť absolútny markizácky fenomén Tisíc a jedna noc, pokus však skončil fiaskom.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.