Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Pikošky

Divoké kone slávia úspech! V čom za tri mesiace dobehli Búrlivé víno? (aktualizácia)

Denný seriál Joj sa môže tešiť z úspechu.

Divokým koňom sa v súboji s Búrlivým vínom podaril ďalší úspech. Tento raz sa o radosť televízie nepostarali televízni diváci, ktorí v utorok pri seriáli nemálo chýbali, ale titulná skladba seriálu, ktorá bez pochýb prispieva k jeho úspechu.

Pieseň Kto vie od Márie Čírovej a Petra Bažíka, za ktorou stojí producent Tomi Popovič, dokázala v priebehu prvých mesiacov dobehnúť na videoserveri Youtube titulnú skladbu Búrlivého vína Neviem sa nájsť, s ktorou je taktiež spojený Popovič. Obe skladby (oficiálne videá) sa aktuálne tešia z vysokého počtu zhliadnutí, ktoré presiahli 1,3 milióna videní. Kým pieseň Búrlivého vína tento počet nazbierala v priebehu dvoch rokov, skladbe k Divokým koňom sa to podarilo za necelé tri mesiace.

Joj môže byť s touto skutočnosťou spokojná hneď z dvoch dôvodov. Aktuálne obľúbená skladba sa viaže k jej kľúčovému projektu, čo na jeho imidži výrazne pridáva, zároveň sa jej po čase podarilo prinavrátiť status televízie, ktorá dokáže svoje seriály spájať so slovenskými hitmi. Najvýraznejšie prepojenie sa jej podarilo v prípade Paneláku a piesne Lavíny od Desmodu, zafungovalo tiež spojenie piesne Stačí si priať od Zuzany Smatanovej so seriálom Keby bolo keby. Známe sú tiež ďalšie seriálové piesne ako Voda divoká od Jany Kirschner k seriálu Pod povrchom či skladba Na dosah od Márie Čírovej k seriálu Nevinní.

Pri porovnaní úspechu skladieb Neviem sa nájsť a Kto vie je zaujímavý postoj rádií k skladbám. Kým pieseň Divokých koní sa dostala do éteru okamžite, titulná skladba Búrlivého vína také šťastie nemala. „Keď sme s Nelou Pociskovou finalizovali skladbu Neviem sa nájsť, veľmi sme sa z nej tešili, pretože sme boli presvedčení, že bude hitom. Je to silný song, nahratý navyše so živým sláčikovým orchestrom, ktorý dirigoval môj brat Tono. O to väčšie bolo naše prekvapenie, keď ju rádiá odmietli vysielať, dokonca ešte aj regionálne. Všade argumentovali tým, že ten song je zlý. Vadila im hudba aj spev,“ vyjadril sa v minulosti pre Pluska.sk producent oboch skladieb Tomi Popovič. Skladbu si nakoniec vybrala Markíza ako titulnú do Búrlivého vína a urobila dobre. Napriek tomu, že sa stala hitom, rádiá ju hrať nezačali. „Asi je hudobným dramaturgom, ktorí o tom rozhodujú, trápne zaradiť pieseň do vysielania, keď ju predtým označili za nekvalitnú,“ okomentoval situáciu v roku 2013 Popovič.

Kto vie – Mária Čírová, Peter Bažík

Neviem sa nájsť – Nela Pocisková

Čítať viac...

Viac v Pikošky

Nahor