Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: STVR

Sledovanosť

Ďalšie televízne sklamanie: Z veľkého večera nič nebolo, očakávané novinky trojkou na trhu!

Jednotka odštartovala nový štvrtkový program, u divákov výrazne nerezonoval.

Najväčší spomienkový program a nový televízny seriál.

Slovenská televízia tento týždeň uviedla svoj dosiaľ najsilnejší štvrtkový program, keď divákom predstavila doteraz najveľkolepejšiu spomienkovú šou Sieň slávy a nový cyklus televíznych príbehov Slasti, strasti!, postavených na princípe niekdajších legendárnych Bakalárov.

Ako štartovala Sieň slávy

Programové novinky nasadzované v priebehu jesennej sezóny mali potenciál zasiahnuť do rozloženia síl v rámci televíznej sledovanosti, čo sa však v prvý večer nestalo.

Sieň slávy pri štarte výraznejšie neprekročila tieň svojich menej veľkolepých predchodcov, prvé vydanie s Emíliou Vášaryovou si malo pozrieť celkovo priemerne 239-tisíc divákov pri podiele na trhu 13,4 %. V univerzálnej cieľovke tak Jednotka dosiahla na svoje večerné priemery.

Mladších divákov Sieň slávy nelákala, v obchodnej cieľovke mala dosiahnuť podiel na trhu iba 7,7 %.

Sieň slávy bola pri štarte v oboch hlavných cieľových skupinách trojkou na trhu.

Novinka len mierne oslabila dobový seriál Dunaj, k vašim službám, ktorý medzitýždenne prišiel o približne 20-tisíc divákov.

Opäť sa pritom výraznejšie vzdialil polmiliónovej hranici, na ktorú nevedel dočiahnuť v začiatku 7. série, štvrtkovú časť si pozrelo priemerne 476-tisíc divákov. Bol však o triedu úspešnejší ako konkurencia. V obchodnej cieľovke dosiahol skôr priemer ratingom 7,1 % a podielom na trhu 26,3 %.

V konkurencii Siene slávy, paradoxne, rástla Jojka, ktorej Kriminálka Kraj medzitýždenne divákov nestratila a o málo si ešte polepšila. Šiesty diel 2. série malo sledovať 269-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke, v tej obchodnej mal seriál uhrať podiel na trhu pod 15 %.

Ako sa darilo predchodcom

Sieň slávy je v poradí štvrtým spomienkovým programom vysielaným vo štvrtkovom prime-time Jednotky.

Prvým a dodnes najúspešnejším ostávajú najdlhšie vysielané Zlaté časy, ktoré Jednotka uvádzala viac ako päť rokov. Najsledovanejšie vydania z posledných sérií bez problémov sledovalo viac ako 300-tisíc divákov, inak sa šou hýbala okolo či nad 250-tisícovou hranicou.

Po smrti Milana Lasicu Zlaté časy jednorazovo na jeseň 2021 vystriedala šou Boli sme pri tom, ktorá sa hýbala v širšom okolí 200-tisíc divákov.

Tri sezóny po sebe, od jari 2023 do jari 2024, uvádzala Slovenská televízia ďalší program Hit roka, ktorý pri svojich maximách dosahoval úroveň okolo 230-tisíc divákov. Často ale býval aj pod dvestotisícovou hranicou, s najslabšími epizódami padal k okoliu 160-tisíc divákov.

Sieň slávy teraz bude čakať, kde sa po úvodnej časti, ktorá zvykne prilákať aj zvedavých divákov, ustáli.

Nový seriál trojkou na trhu

Sklamanie mohla Jednotka cítiť so svojou druhou štvrtkovou novinkou.

Slovenská televízia si drží mimoriadnu úspešnosť pri uvádzaní nových seriálov, ktorým sa spravidla darí dosahovať nadpriemerné výkony sledovanosti. Teraz dokonca seriálovú novinku nasadila do druhého pásma, a to v konkurencii programov, ktoré súkromným televíziám prinášajú skôr podpriemernú sledovanosť.

Po Sieni slávy o 21:50 odštartovala štátom financovaná televízia nový poviedkový seriál Slasti, strasti!, ktorý v každej časti spracováva dva divácke príbehy v podaní známych slovenských hercov. Scenáristicky za novinkou stojí Andy Kraus.

Slasti, strasti! sa však ani bez vážnejšej konkurencie výraznejšie nepresadili a v oboch hlavných cieľovkách boli taktiež trojkou na trhu.

Prvú časť seriálovej novinky Slasti, strasti! malo sledovať priemerne 141-tisíc divákov pri podiele na trhu 11,1 % v univerzálnej cieľovke. Seriál mal príležitosť ťažiť aj zo zvedavosti divákov súkromných staníc po skončení Dunaja či Kriminálky Kraj.

V obchodnej cieľovke si mal seriál pripísať podiel na trhu pod 8 %.

Najviac divákov vo štvrtok v druhom pásme prilákal Polda na Joj, sledovať ho malo priemerne 164-tisíc divákov. Jamu levovu si malo vybrať priemerne celkovo takmer 150-tisíc divákov.

V obchodnej cieľovke boli pozície opačné, Jama levova viedla s podielom na trhu takmer 16 %, Polda mal prekročiť 12-percentnú hranicu.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor