Televízia
Televízna novinka roka totálnym fiaskom! Končí potichu mimo prime-time
Nová konkurencia Farmy vôbec nezabrala.
Bola to najočakávanejšia nová šou za niekoľko sezón, no slovenských divákov si nenašla.
Aj keď je súťažná reality šou Traitors vo svete aktuálnym hitom a v priebehu krátkeho času sa rozšírila do približne tridsiatky krajín, miestne publikum neprilákala.
Novinka postavená na taktike, hernej šikovnosti konverzácii medzi hráčmi sa odlíšila od väčšiny známych reality šou.
Vyhla sa napríklad extrémnym prejavom správania sa, alkoholu alebo nahote. Súťažiaci sa v dobovom prostredí hradu prezentovali výlučne svojimi schopnosťami ovplyvniť hru či protihráčov, s cieľom udržať sa čo najdlhšie v súťaži.
Lokálnu verziu pod názvom Zradcovia priniesli spoločne Prima s Joj, pričom primárne bola postavená na českom obsadení. Do hry boli nasadení iba dvaja Slováci, prvý vypadol prakticky pred začiatkom súťaže, druhý v polovici šou.
Taktická hra nevystrelila
U susedov sa reality šou stala absolútne najväčšou novinkou Primy tejto jesene.
Postavila na nej najväčšiu kampaň a intenzívne sa jej venuje až do dnešných dní. Prichystala jej aj niekoľko špeciálnych aktivít, či už na sociálnych sieťach alebo sériou premietaní v kine.
Kým na internete sa tešia Zradcovia popularite a televízia v nich získala silnú akvizíciu pre svoju platformu prima+, v televíznom vysielaní dosahujú skôr priemernú sledovanosť s podielmi na trhu okolo 18 – 20 % v cieľovej skupine 15-54.
Prima je však výrazne spokojná najmä s jej dosahom na mladšie publikum a v online priestore, a tak napriek pomerne náročnej aj nákladnej výrobe potvrdila prípravu novej 2. série.
Aj na Slovensku dostali Zradcovia pred štartom pomerne intenzívnu kampaň.
Joj sa však rozhodla s novou reality šou cieliť primárne na divákov menšej stanice JOJ Plus a na hlavnej stanici odvysielala iba úvodný diel.
Už ten naznačil, že taktická konverzačná realita hra slovenské publikum neláka, Zradcovia pri štarte na Joj dosiahli podpriemerný podiel na trhu na úrovni 11 % v obchodnej cieľovke. Z nich ani polovica neprešla k druhej časti, ktorú už vysielala v nedeľný večer o 20:30 Pluska.
Zradcovia sa navyše následne prepadli ešte viac.
Ich podiely na trhu mali v nedeľnom hlavnom vysielacom čase na Plus dosahovať výkony len okolo 3 %, prepadnúť sa ale mali aj pod dve percentá.
Kým v Česku si Zradcov týždeň čo týždeň zapínalo celkovo okolo 400-tisíc divákov v miestnej univerzálnej cieľovke, na Slovensku to boli iba desiatky tisíc divákov.
Končí mimo prime-time
Zradcovia sa napokon v hlavnom vysielacom čase na Slovensku ani neudržali a stanica ich postupne odsunula do druhého večerného pásma.
Tam už mali podľa našich informácií zlepšiť postavenie s podielmi na trhu okolo 4 %.
Mimo prime-time odvysiela JOJ Plus aj finále Zradcov, ktoré je naplánované na túto nedeľu 8. decembra o 22:35.
Pôvodne najočakávanejšia reality šou roka tak na Slovensku, podľa všetkého, týmto uzavrie svoju jedinú sériu.
Aj keď sa Prima púšťa do nakrúcania nového ročníka, nebude prekvapením, ak si ho už tentoraz zrealizuje sama.
Prime s Jojkou pritom už tento rok nevyšiel jeden spoločný projekt, a to česko-slovenská verzia zahraničného seriálového hitu Vytoč môjho agenta, ktorý bol totálnym prepadákom nielen na Slovensku ale aj v Česku.
Pre obe televízie šlo sledovanosťou o najhorší projekt v tomto roku.
Na Slovensku prekonal aj prepadák novej modernej verzie zábavnej šou Heslo, ktorá v hlavnom vysielacom čase vydržala na začiatku roka iba niekoľko týždňov.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.