Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Ďalší seriálový hit na trhu: Zrada dominuje najväčším rozdielom, úspešnejšia ako Klamstvo!

Novinka, do ktorej sa Markíza pustila po úspechu Klamstva, nateraz svojho predchodcu suverénne predčila.

Po dobových seriáloch Dunaj, k vašim službám a Čas nádejí sa aktuálne darí aj dramatickej novinke.

Pondelňajší nový seriál Markízy Zrada sa aj po mimoriadne vydarenom štarte drží na prvých priečkach televíznej sledovanosti a zaradil sa k najsledovanejším programom na trhu s vyše polmiliónovým publikom.

Zrada predviedla na začiatku februára rekordný štart, ktorým rovno prekonala sledovanosť Dunaja aj Času nádejí.

V obchodnej cieľovke získala rating 9,8 % s podielom na trhu 30,3 %, pričom v univerzálnej cieľovke si ju pozrelo priemerne celkovo 589-tisíc divákov.

Väčšinu z nich si drží doteraz.

Ako sa darí Zrade

Novinka zatiaľ každým týždňom o časť divákov prichádza, vďaka dominantnému nástupu sa však aj po miernych poklesoch stále drží na vysoko nadpriemerných číslach.

Zradu s treťou časťou sledovalo tento pondelok priemerne celkovo 537-tisíc divákov, v obchodnej cieľovke po prvý raz klesla pod ratingovú hranicu deviatich percent výkonom 8,7 % a podielom na trhu 29,4 %.

Oproti štartu tak novinka stratila vyše 50-tisíc divákov a v obchodnej skupine približne jeden ratingový bod. Aj v tretí vysielací týždeň ale udržuje suverénne postavenie na trhu na podielovej úrovni v okolí 30 %.

V rámci hlavného vysielacieho času zároveň Zrada poráža ostatné konkurenčné programy najdominantnejším spôsobom z celého týždňa.

Inkognito po návrate do hlavného vysielacieho času dosahuje podiely na trhu iba okolo 10 – 11 % v obchodnej cieľovke, jeho pozícia rastie až po skončení Zrady s druhou reprízovou časťou, kde stúpa k 14 – 15 %. Prvý premiérový diel sledovalo tento pondelok takmer 260-tisíc divákov.

Jednotka v obchodnej cieľovke s filmom Továreň na sny dosiahla podiel 5,6 %, v univerzálnej skupine podliezla stotisícovú hranicu.

Zrada prekonáva Klamstvo

Zrada je v úvodných týždňoch vysielania jasne sledovanejšia než jej predchodca.

Klamstvo takto pred rokom v rovnakom pondelňajšom prime-time sledovalo spravidla 400 až 450-tisíc divákov. V pôvodnej obchodnej cieľovke sa pohybovalo na ratingovej úrovni v širšom okolí 7 % – vôbec najvyššie dokázalo uhrať výkon 8,2 %.

Zrada bola doposiaľ zakaždým v oboch hlavných cieľovkách sledovanejšia.

Podielovo sa Klamstvo v pôvodnej obchodnej skupine dostávalo do nadpriemerov okolo 24 – 26 %, rekordným bol výkon 28,4 %, minimom 22 %.

Úspech Klamstva klesal v druhej polovici vysielania, čo bolo spôsobené originálnym rozdelením seriálu na dve série. Hlavná dejová linka bola uzavretá na konci prvej po šiestich častiach.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor