Aktuality
Veľká analýza: Čo spravili MS v hokeji s komerčnými stanicami? Výsledky sú prekvapením!
Svoje zhodnotenie MS v hokeji 2015 už priniesla RTVS, ktorá sa mohla tešiť z výrazného nárastu záujmu o hokejové prenosy. Ako tento fakt ovplyvnil komerčné stanice? Klesli v priebehu šampionátu ešte viac ako pred rokom? Prinášame vám exkluzívny podrobný prehľad.
Vrcholové športové podujatia sú každým rokom väčším lákadlom pre divákov, pričom pri účasti Slovákov krivka záujmu ešte prudšie stúpa. Tradičným športovým vrcholom sú Majstrovstvá sveta v hokeji, ktoré už od vôbec prvého zápasu vykazovali zvýšený divácky dopyt. Niet sa čo čudovať, že RTVS zlomila niekoľko rekordov a je tak jasné, že ešte menej priestoru ostalo komerčným staniciam. Zmonitorovali sme výsledky slovenských staníc v priebehu hokejového šampionátu v rokoch 2014 (9. – 25. máj) a 2015 (1. – 17. máj), ktoré uvádzame v približných neoficiálnych hodnotách. Oba turnaje začali v piatok a trvali presne 17 dní.
Dôležitým faktom, ktorý treba spomenúť, je, že slovenská reprezentácia hrala oproti roku 2014 až o 2 zápasy menej večer a teda v hlavom vysielacom čase. Pred rokom sa po 19-tej odohralo 5 stretnutí, tento rok len 3. Niet sa čo čudovať, že Jednotka v prime-time medziročne klesla, avšak len o jeden podielový bod. Ide tak pre ňu o úspech, keď duely Slovenska dokázali jej denný prime-time podiel zvýšiť i štvornásobne, v minulom roku v sledovanom období dokonca v niektorých prípadoch aj desaťnásobne či viac. Tento fakt dokazuje postupné globálne zvyšovanie výkonnosti Jednotky, ktoré je výraznejšie vidieť na medziročnom porovnaní celodenného výkonu, kde rástla o vyše tri podielové body (12 – 54). V domovskej cieľovke RTVS 12+ rástla Jednotka celodenne o takmer tri body, v prime-time klesla o takmer bod.
Dvojka si v sledovanom období uhrala to svoje, v oba roky dosiahla podobné výsledky. Väčší výkyv smerom nahor zaznamenala celodenne, kde tento rok narástla o približne pol podielu (12 – 54). V 12+ bol celodenný pohyb podobný, v prime-time akurát Dvojka tratila výraznejšie, keď klesla o takmer pol podielového bodu.
Výrazný negatívny trend musela prijať Markíza. Tej sa túto jar prosto nedarí a odzrkadlilo sa to aj na výsledkoch počas hokejového šampionátu. Líder klesal medziročne v oboch sledovaných úsekoch, celodenne až o tri a pol bodu a v prime-time o menej než tri podiely. Dôvody sú rovnaké, medziročne výrazne oslabené Búrlivé víno a nefungujúce Rodinné prípady. Lídrovi tiež nevyšla druhá streda s Chart Show, či následná sobota s Colombianou.
Menšie stanice Markíza Group dosiahli rozdielne výsledky. Doma si polepšila, keď málo rástla celodenne a v prime-time si prilepšila o pol bodu. Dajto zažilo pád, keď celodenne stratilo takmer jeden percentuálny bod a v prime-time vyše pol bodu.
Pozitívne bude výsledky okrem RTVS hodnotiť, pravdepodobne, aj Joj. Tá si síce nepripísala rast, no nemusela sa potýkať s prepadom výkonnosti. Celodenne totiž dosiahla bez jednej desatiny identický výsledok a v prime-time rástla bez desatiny o jeden percentuálny bod. Je jasné, že k tomu prispel výborný týždeň Divokých koní, ktoré uhrávali stabilné uspokojujúce výkony a trikrát porazili ponuku Markízy.
Z menších staníc sa do zelených čísel dostala aj Plus, ktorá v prime-time rástla o pol podielového bodu. Celodenne nepatrne stratila. Wau si počínala obdobne až na to, že v prime-time dosiahla identický výsledok.
Markíza si za celé obdobie tohtoročného šampionátu naďalej udržala dostatočný náskok na čele, v prime-time už však na ňu Jednotka strácala len okolo troch bodov, kým pred rokom to bolo ešte o dva body viac. Dotiahla sa aj Joj s rozdielom okolo 2,5 percentuálneho bodu v prospech lídra. Z menších staníc bola na čele Dvojka, z komerčných staníc na tento stupienok vyskočila celodenne Doma, v prime-time ju však vystriedala Plus a to napriek tomu, že jej program cieli skôr na mužského diváka. Dajto výraznejšie zaostalo, Wau neprekvapila.
Výsledky slovenských staníc v čase trvania hokejového šampionátu v rokoch 2014 a 2015 (neoficiálne približné výsledky)
MS v hokeji 2014 (9. – 25. máj 2014) / MS v hokeji 2015 (1. – 17. máj 2015)
Jednotka 12 – 54
celodenne: nad 11,5 % / pod 15 %
prime-time: nad 18 % / nad 17 %
Jednotka 12+
celodenne: 13 % / pod 16 %
prime-time: nad 18,5 % / nad 17,5 %
Dvojka 12 – 54
celodenne: nad 5,5 % / nad 6 %
prime-time: pod 6,5 % / pod 6,5 %
Dvojka 12+
celodenne: 5,5 % / nad 6 %
prime-time: pod 6 % / 5,5 %
Markíza
celodenne: 22,5 % / 19 %
prime-time: nad 23 % / pod 20,5 %
Doma
celodenne: pod 4 % / nad 4 %
prime-time: nad 3 % / nad 3,5 %
Dajto
celodenne: pod 3,5 % / 2,5 %
prime-time: nad 3 % / 2,5 %
Joj
celodenne: nad 14,5 % / 14,5 %
prime-time: 17 % / pod 18 %
Plus
celodenne: 4 % / pod 4 %
prime-time: nad 3,5 % / nad 4 %
Wau
celodenne: 2 % / pod 2 %
prime-time: pod 1,5 % / pod 1,5 %