Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Čo ja viem túto jar rekordné, predbehlo aj tri série Milujem Slovensko! (podrobný prehľad)

Piatkovej zábave RTVS sa darí, obe hlavné sezónne šou každou sériou rastú.

Kvíz Čo ja viem má za sebou rekordnú sezónu. Podobne ako Milujem Slovensko každou sériou zvyšuje sledovanosť, pričom na svoju úspešnejšiu dvojičku z piatkového prime-time sa túto jar dokonca dotiahol.

Čo ja viem dokázalo v tejto sezóne výrazne bodovať, keď medziročne zvýšilo svoj priemer série o takmer tri podielové body a vyše 70-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke (12+). Oproti prvej sérii si k tomu polepšilo o 120-tisíc divákov a v podieli narástlo o vyše 5 bodov.

Šou s Marcelom Merčiakom zároveň dosiahla úspech v porovnaní aj s populárnejšou a v niektorých ohľadoch aj univerzálnejšou šou Milujem Slovensko. Výkonmi z tejto jari totiž dokázala predbehnúť rovno jej tri prvé série, pričom najväčšiu radosť jej môžu robiť lepšie čísla oproti 3. sérii Milujem Slovensko z roku 2014, kedy už bola šou u divákov rozšírená a naplno rozbehnutá.

Tretia séria Čo ja viem priniesla jej vôbec najsledovanejšie vydania. Prvýkrát a to hneď tri razy za sebou prekročila v 12+ ratingovú hranicu 10 %, pričom rekordným je diel z 20. mája 2016, ktorý sledovalo 486-tisíc divákov. Najvyšší podiel v histórii šou dosiahlo posledné vydanie série s hodnotou až 27,5 %.

Za zmienku stojí aj porovnanie epizód s najnižším podielom v rámci sérií, kde Čo ja viem taktiež značne zdvihlo latku. Kým v 1. ročníku dosiahlo najslabší share (uprostred série) na úrovni 12,9 %, v druhej sérii to bolo už 16,3 % a v tretej dokonca vysokých 18,8 %.

Šou je čoraz úspešnejšia aj v komerčnej cieľovke, pričom niektoré výsledky tretej sezóny by potešili aj komerčné stanice. Štyrikrát sa šou dostala nad 20 %, rekordom je 23 % z už spomínaného 20. mája. Hranicu 20 % v prvej sérii napríklad nezdolala ani raz, v druhej sérii už trikrát. Čo ja viem dokázalo všetky komerčné televízie tento rok poraziť, a to s poslednými tromi vydaniami, kedy už v piatky nebežala na Markíze Farma. Za ochotnú spoluprácu pri dátach sledovanosti RTVS ďakujeme.

Výkony Čo ja viem v 12+ (počet divákov, rating, share, počet dielov spolu)
priemer 1. série: 318-tisíc, 6,8 %, 17 %, (13 dielov, jar 2014)
najsledovanejší diel 1. série: 11. júl 2014 (posledný diel série), 400-tisíc, 8,6 %, 21,6 %
priemer 2. série: 366-tisíc, 7,8 %, 19,3 %, (11 dielov, jar 2015)
najsledovanejší diel 2. série: 6. apríl 2015 (1. diel série), 442-tisíc, 9,5 %, 18,7 %
priemer 3. série: 438-tisíc, 9,3 %, 22,2 %, (12 dielov, jar 2016)
najsledovanejší diel 3. série: 20. jún 2016 (10. diel série), 442-tisíc, 9,5 %, 18,7 %

Výkony Čo ja viem v 12 – 54 (počet divákov, rating, share)
priemer 1. série:
156-tisíc, 4,8 %, 15,1 %
najsledovanejší diel 1. série: 4. apríl 2014 (1. diel série), 184-tisíc, 5,7 %, 16,1 %
priemer 2. série: 179-tisíc, 5,5 %, 17,4 %
najsledovanejší diel 2. série: 17. apríl 2015 (3. diel série), 200-tisíc, 6,1 %, 17,6 %
priemer 3. série: 204-tisíc, 6,3 %, 19,2 %
najsledovanejší diel 3. série: 11. marec 2016 (1. diel série), 224-tisíc, 6,9 %, 19,7 %

Výkony Milujem Slovensko v 12+ (počet divákov, rating, share, počet dielov spolu)
priemer 1. série: 317-tisíc, 6,8 %, 15,9 %, (15 dielov, jar 2013)
priemer 2. série: 354-tisíc, 7,6 %, 17,1 %, (15 dielov, jeseň 2013)
priemer 3. série: 425-tisíc, 9,1 %, 20,9 %, (15 dielov, jeseň 2014)
priemer 4. série: 498-tisíc, 10,6 %, 24,0 %, (15 dielov, jeseň 2015)

Výkony Milujem Slovensko v 12 – 54 (počet divákov, rating, share)
priemer 1. série:
158-tisíc, 4,8 %, 14,2 %
priemer 2. série: 186-tisíc, 5,6 %, 16,1 %
priemer 3. série: 224-tisíc, 6,9 %, 19,2 %
priemer 4. série: 263-tisíc, 8,1 %, 23,0 %

Zdroj: analýzy RTVS
Foto: I THE DESIGN

Čítať viac...
Nahor