Sledovanosť
České hokejové zlato sledovalo milión divákov! Šampionát potvrdil rekordný úspech
Televízny milión raritne padol aj v hokejovom zápase bez účasti Slovákov.
Majstrovstvá sveta v hokeji 2024 sa skončili.
Už dnes je jasné, že sa na viacerých frontoch zapíšu do historických tabuliek prekonaním viacerých rekordov.
Patrí medzi ne napríklad rekord v návštevnosti hokejového šampionátu, o ktorom sa hovorilo už od začiatku majstrovstiev. Doterajší rekord totižto držala práve Česká republika a Praha s Ostravou, a to z roku 2015.
Našim susedom sa napokon, aj vďaka vypredaným zápasom slovenskej reprezentácie či účasti Poľska, podarilo vlastný rekord prekonať o 56-tisíc návštevníkov a zaknihovať novú najvyššiu divácku účasť na MS v hokeji s celkovým počtom 797 272 divákov.
Ako sme už informovali, v priebehu MS v hokeji padali tiež rekordy slovenského internetu.
V stredu 15. mája 2024, v čase zápasu Slovenska proti Poľsku, sa podarilo zaznamenať nový najvyšší dátový tok 831 Gbit/s. Iba dva dni predtým, taktiež v priebehu atraktívneho hokeja, sa pritom dátový tok po prvý raz dostal historicky cez hranicu 700 Gbit/s.
Vysoký záujem o šampionát u susedov sa potvrdil tiež v televíznom vysielaní, a to až do posledného zápasu.
Účasť domácej českej reprezentácie vo večernom finále s výberom Švajčiarska vystrelil sledovanosť aj v slovenských domácnostiach.
Finálový zápas MS v hokeji 2024 Česka so Švajčiarskom vysielali súbežne dve stanice JOJ a JOJ Šport, na ktorých prvú tretinu sledovalo priemerne 851-tisíc divákov, druhá tretina už trhla hranicu 1 milióna divákov. Na nej bola aj tretia tretina, priemerná sledovanosť sa aj s odovzdaním medailí a ceremoniálom však napokon zastavila na úrovni 871-tisíc divákov. Podiely na trhu sa v univerzálnej cieľovke pohybovali od 43 až cez 56 %.
V obchodnej skupine sa podiely na trhu pohybovali od 53 až k 60 %.
Prvý hokejový šampionát vysielaný na obrazovke Joj tak napokon trhol hranicu milióna divákov až v 13 hokejových tretinách.
Uplynulé dva roky sa to nepodarilo ani jednej, na trhu však ešte vysielala aj ČT Sport. Sledovanosť zápasov Slovenska, aj s porovnaním najsledovanejších tretín od roku 2012, nájdete v tomto článku.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.