Aktuality
Časomiera v reklame sa na Markízu vrátila! Je výraznejšia a väčšia
Televízia prestala časomieru používať v deň, keď o nej informoval náš portál. Teraz ju vrátila v ešte väčšej podobe.
Časomiera v reklamnom brejku môže byť ďalšou novinkou, ktorou sa televízie pokúsia udržať divákov na svojej strane. Testovať ju začala Markíza koncom januára tohto roka, pričom vydržala iba pár dní. Televízia ju používala len v brejku medzi Televíznymi novinami a Športovými novinami, kedy zaraďuje kratší brejk. Viac ju nepoužila od dňa, keď o nej informoval náš portál.
Nová brejková časomiera / časomiera z konca januára
Po necelom mesiaci sa s odpočítavaním konca reklamy Markíza vrátila. Časomiera je pri tom výrazne väčšia a farebná, čím púta ešte väčšiu pozornosť. Televízia ju zároveň začlenila do loga podobne ako pri odpočítavaní konca self bloku. Zmenou je tiež to, že kým dosiaľ ani v novom vizuáli farebné logo počas reklamných brejkov nepoužívala, teraz kružnicu na modro farbí rovnako ako pri self časomiere. Aj tento raz televízia odpočítava čas do konca brejku iba medzi hlavným a športovým spravodajstvom, kedy jej odchádzajú diváci najmä k Novinám TV JOJ.
Portál Mediaboom.sk v januári upozornil na niekoľko rizík, ktoré môže časomiera priniesť klientom, ktorí si za reklamné spoty platia. Okrem toho, že televízia využíva priestor v klientovom spote na vlastný marketingový prvok, zároveň môže divákov informovať nielen o tom, kedy začne ďalší program, ale aj o tom, aký čas môže divák stráviť prepínaním, aby ďalší program nezmeškal. Tým môže dôjsť k ďalšiemu prepínaniu z brejkov. Viac sme sa téme venovali v tomto článku.
Markíza sa však, podľa všetkého, po stiahnutí časomiery s klientami dohodla. Viacerých sme už v januári oslovili s otázkou, či používanie časomiery odsúhlasili, otázku však opanovalo zhodné ticho.