Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Budúcnosť médií: Kam sa televízny trh dostane o šesť rokov?

Celosvetový telekomunikačný gigant Ericsson v priebehu polroka intenzívne pracoval na štúdii, v ktorej podrobne skúmal budúcnosť televízneho biznisu. Predpovedá zásadné zmeny.

Nikoho neprekvapí, ak si v nasledujúcich riadkoch nájde spojenie „nová éra“. Vývoj technológií napreduje raketovým tempom a už teraz sa jasne črtajú zmeny na trhu, ktoré budú o pár rokov samozrejmosťou. Kým u nás sa len veľmi pomaly dostávame k vízii doplnkových televíznych služieb prostredníctvom moderných televízorov či plnohodnotnému prepojeniu televízneho a internetového vysielania, štúdia Media Vision 2020 spoločnosti Ericsson predpovedá na vyspelých trhoch, teda v západnej Európe a v USA, zásadné zmeny v oblasti mediálneho biznisu. Štúdia ich zhŕňa do šiestich bodov:

  1. Vznik prepojenej spoločnosti – 15 miliárd zariadení s podporou videa bude prepojených cez rýchle mobilné siete, čo zmení spôsob sledovania televízie a distribúcie TV obsahu. Mobilný broadband bude základom a nevyhnutnosťou vo všetkých vyspelých regiónoch.
  2. Balíkové riešenia obsahu a služieb – Spotrebitelia budú aj naďalej uprednostňovať jednoduchosť a všetko na jednej faktúre. Potreba širokopásmového pripojenia však oddelí služby týkajúce sa mobilného pripojenia na internet a obsahu.
  3. Vysielanie cez internet bude všade Všetci poskytovatelia TV služieb alebo vlastníci obsahu budú poskytovať služby vysielania cez internet (over the top). Je to jeden zo spôsobov ako sa priblížiť zákazníkom a ako rozšíriť existujúce vysielacie platformy.
  4. On-Demand služby dosiahnu úroveň dopytu po klasickom, lineárnom vysielaní technológie urýchlia prebiehajúci posun spotrebiteľov smerom k pohodlnejšiemu využívaniu On-Demand služieb. Tie by mali dosiahnuť až 50 % podiel všetkých televíznych služieb.
  5. Noví účastníci prinesú nové investície a možnostiZrýchlenie širokopásmovej kapacity a zvyšujúci sa počet pripojených zariadení umožní vznik sociálneho ekosystému, ktorý sa môže stať agregátorom prémiových TV služieb.
  6. Príjmy trhu porastú na 750 miliárd dolárovOproti príjmom z roku 2013, keď dosiahli 530 miliárd, sa teda výrazne zvýšia. Tieto prostriedky si rozdelia vlastníci obsahu, vysielatelia, poskytovatelia TV služieb a sieťových pripojení.

V roku 2020 bude na svete zhruba 9 miliárd ľudí, z ktorých viac ako 8 miliárd si bude platiť mobilné širokopásmové pripojenie. Až 1,5 miliardy domácností bude vybavených digitálnymi televízormi, čo bude znamenať, že analógové vysielanie sa do šiestich rokov stane prakticky históriou. Podľa štúdie Ericssonu sa začne napĺňať vízia o zasieťovanej spoločnosti, ktorá sa bude opierať o 50 miliárd pripojených zariadení.  Zhruba v pätnástich miliardách z nich bude možné spúšťať videá. Zariadenia budú spoliehať na mobilné IP siete a dátovému prenosu bude dominovať video. To všetko je obraz novej éry sveta zábavy a konektivity, ktoré Ericsson predpovedá v rámci svojho projektu Media Vision 2020.

„Budúcnosť sa nedá predpovedať s absolútnou určitosťou, ale trendy a smer vývoja sú jasné. Pravidlá televízneho sveta sa menia a pre našich zákazníkov je dôležité prehodnocovať stratégie, ktoré povedú k úspechu,“ hovorí Per Borgklint, Senior Vice President a Head of Business Unit Support Solutions spoločnosti Ericsson. „Verím, že náš projekt Media Vision 2020 poskytne jedinečné postrehy, ktoré mediálny priemysel využije k spokojnosti spotrebiteľov. Media Vision 2020 stojí na pevných pilieroch našich znalosti a skúseností z televízneho trhu, ako aj informáciách z rozsiahleho výskumu. Našim zákazníkom to umožní zostať konkurencieschopnými v dynamickom svete televízneho biznisu,“ dodáva Borgklint.

Projekt Media Vision 2020 je výsledkom vyše polročných výskumov, na ktorých sa podieľali stovky analytikov Ericssonu, zahrňujú štatistické dáta, podrobné prieskumy a rozhovory s odborníkmi, spotrebiteľmi a ľuďmi z biznisu.

Foto: ilustračné, valawyersweekly.com

Čítať viac...
Nahor