Sledovanosť
Ako sa darí novej televíznej stanici Markíza Krimi? Poznáme prvé čísla sledovanosti!
Markíza nateraz pre novú stanicu nepredáva reklamu, oficiálne sledovanosť začne reportovať až od jesene. Aktualizované.
Tretí týždeň vysiela na slovenskom trhu nový televízny kanál Markíza Krimi, ktorý je štvrtým v hlavnej ponuke skupiny Markíza.
Skupina vďaka kriminálkovej stanici plánuje postupné posilnenie podielu na trhu, keď očakáva udržanie výkonnosti menších staníc Doma a Dajto, z ktorých krimi seriály presunula na nový kanál, na Markíze hlavné kriminálky v dennom programe ponechala aj naďalej.
Markíza novú stanicu spustila v obchodne slabom období a v čase, kedy všeobecne slabne ponuka televíznych staníc v súvislosti s nástupom leta a odlivom divákov od obrazoviek.
Toto obdobie chce televízia využiť na získanie si divákov pre novú stanicu.
Markíza nateraz pre krimi kanál nepredáva samostatne reklamu a až do konca leta Markíza Krimi pobeží v režime krátkych, maximálne 2-minútových reklamných prestávok. Vďaka tomu Markíza nateraz nepotrebuje pre nový kanál oficiálne reportovať sledovanosť a ponechá mu až tri mesiace na rozbeh.
Televízia týmto spôsobom chce nalákať divákov k novej stanici a zároveň u nich vytvoriť návyk, ktorý prenesie už do dôležitého obdobia, ktoré začne s nástupom jesennej sezóny v septembri 2022. Od tohto mesiaca sa dá očakávať, že aj Markíza Krimi prepne do plného reklamného režimu.
Akú má sledovanosť?
Markíza pri spustení krimi kanála potvrdila, že čísla sledovanosti v prvej fáze vysielania neukáže.
Podľa prvých informácií z prostredia televízie sa však nová krimi stanica v priebehu úvodných týždňov stihla etablovať.
Markíza Krimi sa podľa neoficiálnych informácií aktuálne celodenne už dokáže dostávať na úroveň okolo 2 % v komerčnej cieľovke.
Pre novú stanicu, ktorú si časť divákov u svojich operátorov ešte bude musieť nájsť, ide o úspech. Stanici však zároveň pomáha vysielanie v režime s minimom reklamného vysielanie a krátkymi prestávkami.
V prime-time sa má sledovanosť nového kanála pohybovať na úrovni okolo pol percenta až vyše jeden a pol percenta.
V porovnaní s ostatnými menšími stanicami, v závislosti od dňa a programu sa Doma, Joj Plus, Dajto či Wau pohybujú na úrovni okolo 2,5 – 4,5 % celodenne v komerčnej cieľovke.
Aktualizácia: Markíza po vyhodnotení prvých dostupných čísel sledovanosti rozhodla o urýchlení obchodovania novej stanice.
Televízia začne Markíza Krimi obchodovať už od 1. augusta 2022 a na základe uspokojivých výkonov súčasne odkrýva jej sledovanosť skôr, ako plánovala.
„Veľmi nás teší, že sme sa programovou ponukou Markíza KRIMI takpovediac trafili do čierneho a že si diváci našu novú stanicu obľúbili prakticky od prvého momentu. Po úvodných dvoch zahrievacích týždňoch sme sa preto rozhodli pre celý trh odkryť sledovanosť Markíza KRIMI, ktorá bola doposiaľ v rámci peoplemetrového výskumu súčasťou balíka SK/CZ káblové TV,“ povedal Matthias Settele, generálny riaditeľ skupiny Markíza.
Najúspešnejšie programy tohto týždňa
V pondelok 20. júna 2022 dosiahla Markíza Krimi v obchodnej cieľovej skupine 12-54 celodenný trhový podiel 2,3 %. V utorok 21. júna 2022 zaznamenala celodenný trhový podiel 1,9 %.
Už po dvoch týždňoch tak nová televízia z hľadiska sledovanosti predbehla štyri z piatich televíznych staníc verejnoprávnej RTVS – Dvojka, Trojka, :24, Šport, ako aj spravodajskú televíziu TA3.
Najviac divákov v rámci cieľovej skupiny 12-54 si na Markíza Krimi v pondelok po 22. hodine pozrelo prvú z dvojice epizód seriálu NCIS – Námorný vyšetrovací úrad, ktorá dosiahla rating 0,6 % a trhový podiel 2,9 %. Druhá priečka patrila predchádzajúcemu seriálu Myšlienky vraha, druhá časť z pravidelnej dvojporcie si po 21:20 pripísala zhodný rating 0,6 % a trhový podiel 2,1 %.
V utorok taktiež najvyšší výkon uhral seriál NCIS – Námorný vyšetrovací úrad, tentoraz s rannou reprízou po 9-tej hodine, ktorá zaznamenala rating 0,5 % a trhový podiel až 8,3 %.