Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Aj v roku 2015 ostrý súboj talentových šou! Superstar pôjde prekvapujúco na jeseň!

Napriek tomu, že mala byť spevácka šou opäť jarným formátom, Markíza s Novou s ňou rátajú až v druhej polovici roka.

Štvrtá séria federálnej Superstar je definitívne potvrdená. Po tom, čo sme priniesli informácie, že Markíza opäť kúpila licenciu na formát, ohlásila ho na rok 2015 a teraz sa k nej pridáva aj Nova. Kým u nás prebiehali diskusie najmä o tom, že bude Superstar v budúcom roku jarným ťažiskovým projektom lídrov, nebude tomu tak.

Nova totižto na svojom bulvárnom webe Prásk.cz uviedla, že spevácka šou pôjde na jeseň. Je teda viac než pravdepodobné, že aj budúci rok uvedú najsledovanejšie televízie svoje talentové formáty v rovnakej časti sezóny. Kým tento rok zviedli nepriamo súboj Hlas Česko Slovenska a X Factor na jar, v roku 2015 budú chcieť divákov zaujať Superstar a Česko Slovensko má talent s najväčšou pravdepodobnosťou na jeseň. Joj ani Prima však zatiaľ nasadenie piatej série federálneho Talentu nespresnili. Doterajšie štyri ročníky však vždy patrili k highlightom jesenných štruktúr.

Otázne je aj to, aký deň bude patriť v týždni talentovým šou. Superstar aj Got Talent predáva na naše trhy spoločnosť Fremantle Media, ktorá by nerada videla oba veľké projekty nasadené proti sebe v rovnaký deň. Česko Slovensko má talent vysielali stanice vždy v nedeľu, tento deň patril veľkým formátom aj na Markíze, s Hlasom tento rok prešli televízni lídri na stredu. Na Markíze patria nedeľné večery aktuálne kinohitom, Joj zas s úspechom v tento deň vysiela V siedmom nebi. Aj Prima je spokojná s výkonnosťou nedeľného prime-time vďaka seriálu Vinári, ktorý je tesným lídrom pred Kriminálkou Anděl na Prime.

Slovenský a český trh si okrem nepriameho súboja talentových šou (porovnanie sledovanosti Hlasu 2 a X Factoru na jar 2014) pamätá aj vyostrený súboj telo na telo. V roku 2010 po tom, čo formát Got Talent kúpila Joj s Primou, uviedla Markíza vlastnú talentovú šou Talentmania. Výkony oboch šou boli vyrovnané, projekty si vymieňali prvenstvá v sledovanosti. Finále prvej série Česko Slovensko má talent dosiahlo podiel 42,6 %, finále Talentmanie 43,2 %. Jojkárska šou však napriek nižšiemu podielu vyhrala u mladých o pár tisíciek divákov. V 12+ bol rozdiel väčší, keď vyvrcholenie šou Markízy sledovalo 869-tis. divákov s podielom 47,9 %, Česko Slovensko má talent ukončilo prvú sériu so ziskom 734-tis. divákov a podielom 38,9 %. Talentmania však vyvrcholila týždeň po finále ČSMT, kedy jej už konkuroval na Joj film.

Čítať viac...
Nahor