Exkluzívne
Aj Markíza zažila čistý prepadák: Tomuto programu dala v tichosti stopku!
Svetový formát priniesol slovenskému lídrovi sklamanie aj po rokoch.
Markíza zažíva ostatný rok a pol vydarené obdobie.
Obrat sledovanosti
Po kritickom období od septembra 2021, ktoré postupne prinieslo prepadáky v podobe Survivora, Tvojej mini tvár znie povedome, tretej série Svadieb na prvý pohľad, Lego Masters, siedmej klasickej série Tvoja tvár znie povedome či novinky Šaty snov, sa karta začala obracať minulý rok.
Markíza dokázala zastabilizovať prakticky všetky vysielacie sloty, keď s úspechom nahradila upadajúcich Oteckov, vyšlo jej oživenie niekdajšieho hitu Áno, šéfe! v podobe vlastnej verzie Na nože, uvedenie jej prvého výpravného seriálu Dunaj, k vašim službám aj zavedenie novej série psychologických seriálových trilerov s novinkami Klamstvo či neskôr Zrada. Ťažiskové programy Superstar a Tvoju tvár po strate úspešnosti nahradila novinkou Možné je všetko, ktorá sa dokázala etablovať.
Najslabším článkom v štruktúre sa stali reality šou, keď väčšinu prvej série bola podpriemerná Ruža pre nevestu, ktorá však tento rok porástla, s jedným z najslabších ročníkov sa musela vlani vyrovnať dlhoročná programová istota Farma, a to najmä pri jej vysielaní v hlavnom vysielacom čase.
Stavila na reality šou
Práve na reality šou sa Markíza zameriava stále viac.
Okrem televíznej sledovanosti sa pre ňu stala smerodajnou aj pridaná hodnota v online, nakoľko v televíznej produkcii rastie vplyv platenej videoplatformy Voyo. Pre tú síce Markíza spoločne s českou Novou vyrábajú aj vlastné programy, dopĺňajú ich však primárne televíznymi projektami v predpremiére či naopak, programami, ktoré z online nasadzujú aj na televízne obrazovky.
Práve reality šou sa Markíze a Nove osvedčili v snahe udržať stabilnú základňu predplatiteľov.
Kým na slovenskej obrazovke skončila dobrodružná šou Survivor tvrdým výbuchom, na streame či v Českej republike projekt fungoval a dočkal sa tak ďalších sérií. Mladšia generácia si šou nachádza aj na slovenskom Voyo, podobne ako dennú zoznamovaciu reality šou Love Island, ktorú televízie realizujú každoročne.
Návrat kultovej šou
Vlani sa pritom televízie pokúsili o unikát, keď sa premiérové reality šou rozhodli vyrábať v priebehu celého roka.
Odštartoval ho Survivor, doplnený o najúspešnejší televízny formát v histórii Voyo Ruža pre nevestu, nasledoval jesenný Love Island, podporený Farmou v predpremiérach. Tým však česko-slovenské televízne jednotky neskončili.
Markíza a Nova sa totiž zároveň rozhodli oživiť veľkú svetovú kontajnerovú reality šou Big Brother, ktorú do vysielania vrátili po 18 rokoch.
Ich cieľom bolo s „Veľkým bratom“ vyplnil netradičné obdobie v roku – šou štartovala v polovici novembra a vysielala sa kontinuálne v priebehu vianočných sviatkov, na prelome rokov až do prvej polovice januára.
Televízie sa tak pokúsili využiť mimoriadne silné sviatočné obdobie, kedy je aj pri televíznych obrazovkách najviac divákov, a tak sa mohli snažiť zaujať aj mladšie generácie atraktívnym obsahom na Voyo.
Big Brother skončil fiaskom
Tento krok však nevyšiel.
Big Brother podľa našich informácií ani po dvoch dekádach neprepíše svoju vlastnú históriu a ostane jedným z neúspešných formátov na našom trhu. Televíziám totižto návrat ku kontajnerovej reality šou nemal zafungovať a v modernej podobe, v akej ho predstavili, nedokázali osloviť divákov.
„Veľký brat“ nemal lákať ani na Voyo, prepadák len podčiarklo vysielanie v televízii, kde šou napriek nasadeniu do hlbokej noci dosahovala podiely na trhu na úrovni jednotiek percent.
Kým výroba aj tak nákladnej šou akým je Survivor sa Markíze s Novou dodnes vyplatí, Big Brother mal podľa našich informácií dostať po čistom fiasku v prvej sérii expresnú stopku.
Formát šiel do zabudnutia prakticky okamžite po finále – nevracajú sa k nemu ani samotné televízie, ktoré zvyknú tváre svojich reality programov propagovať bulvárnymi článkami aj po skončení šou.
S Big Brother zároveň nepočítajú ani oficiálne, keď nefiguruje v predstavených plánoch pre najbližšie sezóny.