Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Foto: Pravda

Sledovanosť

Absolútny rekord volieb: O 5 minút 12 zvalcovalo peoplemetre historickou sledovanosťou!

Z vysielania počas niekoľkohodinovej volebnej noci a nedeľných prvých diskusií po voľbách suverénne kraľovalo povolebné O 5 minút 12. Stalo sa dosiaľ najsledovanejším programom roka.

Voľby tento rok pútali rekordnú pozornosť. Maximá prepisovali všetky tri veľké televízie Jednotka, Markíza aj Joj so svojimi politickými debatami, pričom absolútne maximum volieb padlo v povolebnú nedeľu.

Hneď druhýkrát v priebehu dvoch týždňov prepísala svoje rekordy v ére peoplemetrového merania tradičná nedeľná verejnoprávna politická debata O 5 minút 12. Tá len týždeň pred voľbami zlomila rekord s poslednou debatou zástupcov strán z minulého parlamentu, keď diskusiu sledovalo 646-tisíc divákov, teraz zašla ešte oveľa vyššie.

Diskusiu zástupcov strán, ktoré sa dostali po sobotných voľbách do parlamentu, sledovalo túto nedeľu 1. marca historicky rekordných až 791-tisíc divákov, čo relácii vynieslo ďalší extrémny podiel na trhu 43,8 %. Ide o suverénne najsledovanejšie vydanie O 5 minút 12 v ére peoplemetrového merania zavedeného v roku 2004, zároveň o dosiaľ najsledovanejší program roka 2020.

Z ďalších nedeľných programov Markíza pútala pozornosť diskusiou, ktorá prebehla už od 10. hodiny, sledovalo ju celkovo 537-tisíc divákov s podielom 35,2 %. V komerčnej cieľovke zaznamenala najlepší podiel na trhu celého volebného vysielania práve v skupine 12-54, keď sa pri ratingu 10,8 % vyšplhal share o desiatej ráno na 38,9 %. Ratingovo bolo aj u mladých divákov vyššie v nedeľu O 5 minút 12, ktoré vystrelilo na 11,9 % s podielom 37,2 %.

Aj Markíze sa však v nedeľu podarilo zlomiť vysokú 700-tisícovú hranicu. Postarali sa o to večerné Televízne noviny, ktoré vystrelili práve vďaka mimoriadne sledovanému dianiu deň po voľbách, celkovo ich sledovalo 701-tisíc divákov, u mladých vystrelili až na rating 13,5 % s podielom 30,9 % a stali sa tak jasne najsledovanejším programom týždňa v 12-54. V celkovej skupine 12+ týždeň suverénne ovládlo spomínané O 5 minút 12.

Zo sobotného nočného vysielania najvyššie čísla dosahovala Markíza. Podobne, ako Jednotka, najvyššie čísla televízie dosahovali po 23. hodine, kedy uverejnili očakávané exit polly. Najviac médiá aj politici pracovali práve s tým na Markíze od agentúry Focus, ktorý sa však v mnohom ukázal ako mimoriadne nepresný a pri mnohých stranách zďaleka nekorešpondoval s realitou. Markíza v tomto čase od 23. do 24. hodiny dosahovala najvyššie ratingy celého dňa siahajúce od 12,5 % až cez 13 % u mladých divákov.

Presné sú však známe iba priemerné čísla volebných nocí vysielaných od približne desiatej až do skorého rána. Voľby 2020 na Markíze od 22. hodiny do 2. hodiny ráno sledovalo priemerne 401-tisíc divákov, v komerčnej cieľovke to bolo 8,2 % s podielom 34,6 %. Na Jednotke ešte dlhšiu noc od 21:40 až do 3. hodiny ráno priemerne sledovalo 245-tisíc divákov.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %

Čítať viac...
Nahor