Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV JOJ

Exkluzívne

Televízny prepadák roka končí: Joj po čistom fiasku vyhodila novinku z programu!

Diváci seriálovú novinku vo veľkom odmietli.

Kým drvivej väčšine doterajších tohtoročných seriálových noviniek ako Sľub, Vina či Ranč sa u divákov darí, jednej sa otočili kompletne chrbtom.

Až nevídaným spôsobom sa na obrazovke neuchytila nová komediálna séria Psychosimona.sk, ktorá sa už v prvých dvoch mesiacoch mohla postarať o najväčší televíznych výbuch tohto roka.

Moderný sitkom

Jej ambíciou pritom bolo priniesť do vysielania moderný sitkom, vychádzajúci z predlohy americkej série Web Therapy. Na pomery moderného formátu je už pomerne fúzatá – originál sa totiž vysielal pred viac ako dekádou v rokoch 2011 až 2015.

Hviezdou seriálu sa k tomu stala herečka Lisa Kudrow z kultového sitkomu Priatelia, ktorej výkon dokázal prelomiť pôvodne zmiešané až odmietavé reakcie. Web Therapy sa totižto napokon dožil celkovo 4 sérií a viac ako 40 epizód.

Celkovo 12 z nich do slovenskej verzie spracovala Joj.

Do hlavnej úlohy obsadila slovenskú herečku Zuzanu Fialovú, ktorá v seriáli rozbieha nový biznis s psychologickým poradenstvom a terapiami cez internet. Dvojku jej robí český herec Michal Isteník v úlohe manžela pripútaného na invalidný vozík.

Seriál už vlani Joj nasadila primárne do platenej verzie streamovacej služby JOJ Play. Internetovým divákom ho ukázala v polročnom predstihu oproti televíznemu vysielaniu – na platformu ho uvádzala už v auguste 2024.

Predbehli ju malé stanice

V televízii mal premiéru v polovici februára 2025, kde mu Joj vyhradila druhé večerné pásmo po svadobnej reality šou Vezmeš si ma?.

Prekvapenie prišlo už pri prvej časti, od ktorej húfne odchádzali diváci – napokon si pilotný diel pozrelo priemerne 88-tisíc divákov, v obchodnej skupine dosiahol priemerný podiel na trhu úroveň iba okolo 7,5 %. Priemery Joj sa pritom hýbu v takmer dvojnásobnej výške.

Vypínanie seriálu pri prvej časti bolo predzvesťou ďalšieho vývoja.

Druhý diel si priemerne pozrelo ešte 75-tisíc divákov a podiel na trhu klesol pod 7 %, definitívny výbuch ale prišiel následne s treťou časťou.

Tú videlo menej ako 50-tisíc divákov a trhový podiel dosiahol v obchodnej skupine úroveň iba 3,5 %. Štvrtá epizóda mizériu potvrdila takmer identickými výkonmi.

V čase posledných dvoch vysielaných epizód mohla byť Psychosimona dokonca až siedmym najsledovanejším programom na trhu, kým Joj je dlhodobo trhovou dvojkou.

Expresný koniec

Potvrdené fiasko bolo pre televíziu, zdá sa, poslednou kvapkou.

Komediálny seriál sa totižto potichu vytratil z tohtotýždennej štruktúry – túto sobotu Joj premiérovú epizódu po reality šou Vezmeš si ma? nenasadila.

Rovnako tak seriál chýba v plánoch na konci marca či začiatkom apríla.

Joj tak, podľa všetkého, seriál zo sobotného programu natvrdo vyhodila.

Po reality šou Vezmeš si ma? má rovno vysielať následne naplánované filmy – túto sobotu hneď po 22. hodine nasadila akčný film Kráčajúca skala, ďalšie soboty ráta s komédiou Spolujazda či premiérovým akčákom Nikto.

Pre Psychosimonu to pritom môže znamenať úplne vypadnutie z vysielania.

Televízia nezverejnila jej náhradný vysielací čas, sitkomovú novinku tak po štyroch častiach nateraz zarezala. Neodvysielaných ostalo ešte osem epizód.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor