Aktuality
Zoznamkový boom na Markíze: Spoločný veľký projekt s Novou, oživí aj kontroverznú šou Farmár hľadá ženu!
Farmár hľadá ženu bol pred rokmi silným, aj keď kontroverzným, projektom Joj, najnovšie sa formát presunie na Markízu.
Televízne zoznamky patrili v minulosti k populárnym žánrom, ktoré televízie s obľubou uvádzali na obrazovky v rôznych podobách. Najprv Markíza zaujala projektami ako Rozvedení so záväzkami či Srdcové záležitosti, v roku 2006 odvysielala zoznamovací hit Nevesta pre milionára, ktorý stvoril „Honzíka“ Novotného. Na zoznamkovú vlnu naskočila Joj v roku 2007, kedy na Nevestu pre milionára nadviazala vlastným projektom Vyvolená, v ktorej si nevestu hľadal rýchlokajakár Juraj Bača. Najväčší úspech jej však priniesli projekty Farmár hľadá ženu či Mama, ožeň ma. V roku 2014 neúspešne skúsila hybrid medzi Farmárom a honosnejšou zoznamkou v šou Láska na celý život, zoznamovaciu sériu nateraz uzavrela vlaňajším Take Me Out.
Po Neveste pre milionára sa práve spomínaný Farmár hľadá ženu stal asi najdiskutovanejším formátom vôbec. Jeho prvé dve série na Joj v rokoch 2010 a 2011 dosahovali silnú sledovanosť a rovnako vyvolali vlnu kontroverzie, s treťou sériou už televízia príliš tlačila na pílu a sledovanosťou padla. Najhoršie však skončil pokus v roku 2015, kedy sa Joj rozhodla zoznamku vo štvrtej sérii prerobiť na romantickú šou a formát z týždenného zmenila na takmer denný.
Práve týmto smerom by sa však chcela vydať Markíza, ktorá sa rozhodla zakúpiť licenciu Farmer Wants a Wife, pod ktorou Joj uviedla štyri série Farmár hľadá ženu. Licenciu však po poslednom neúspechu už nepredĺžila a nakoniec po nej siahla Markíza.
Tá uvedie zoznamku pod novým názvom Láska na vidieku. Rovnako, ako Joj v roku 2015, aj ona sa chce odkloniť od kontroverzného spracovania šou a priniesť formát v úplne novej podobe. Nechce napríklad zachádzať do extrémov, čo má ovplyvniť aj výber samotných aktérov, zároveň má priniesť o niečo veľkolepejšie spracovanie. Televízia nateraz nepredstavila moderátorku programu, sľubuje však príjemné prekvapenie. Na Joj šou Farmár hľadá ženu moderovala Aneta Parišková.
Láska na vidieku pritom nie je jediným zoznamovacím formátom, ktorý Markíza pripravuje. Iba prednedávnom režisér Peter Núňez potvrdil, že pre Markízu a Novu pripravuje nový spoločný zoznamovací projekt, ktorý by mal nadviazať na spomínaný zoznamovací hit Nevesta pre milionára. Dá sa očakávať, že pôjde o iný projekt ako Láska na vidieku.
Okrem toho Markíza už dlhšie pripravuje ďalší zoznamovací formát Láska je veda, v ktorom chce umožniť účastníkom nájsť si partnera novým, netradičným spôsobom. O projekte sme informovali ako prví. O spojenie nezadaných záujemcov sa bude snažiťtím expertov, ktorí budú hľadať najvhodnejšieho partnera pre aktuálnych záujemcov v danom vydaní programu na základe vedeckých faktov a výpočtov. „My máme vedecký vzorec, ktorý vám konečne pomôže nájsť vašu druhú polovičku,“ uvádzala v náborovej kampani Markíza. Hľadala pritom záujemcov vo veku 25 – 40 rokov, pričom sa prihlasovania do šou mali vyhnúť tí, ktorí by sa chceli iba zviditeľniť v televízii.