Aktuality
Silvester 2019: Markíza môže zopakovať fiasko, opäť bez vlastnej zábavy! Joj staví na historicky najsilnejšie programy
Jednotka vystrieda šou v druhom večernom pásme k polnoci.
Jesenná sezóna sa čoskoro dostane do svojho posledného mesiaca, po ktorom nás už čaká najsledovanejšie obdobie roka mimo májových Majstrovstiev sveta v hokeji. Obdobie vianočných sviatkov so sebou prináša vyše týždeň špeciálny sviatočný program, čo platí aj o poslednom dni roka.
Ako to už býva, televízie každý rok na Silvestra stavajú na zábavu. Rola jednotlivých staníc sa však v priebehu rokov mení, kým kedysi posledný večer jasne ovládala so silvestrovskou zábavou Markíza, pred šiestimi rokmi pri jej prvých snahách o šetrenie začala bodovať Jednotka RTVS. Joj spočiatku ponuku ostatných staníc alternovala častejšie filmami, neskôr aj pôvodnou tvorbou či zostrihmi, v ostatných dvoch rokoch ale prevzala dominanciu práve ona.
Markíza sa tretí rok po sebe rozhodla vynechať premiérovú večernú zábavu a nasadiť ako hlavný program reprízové komédie. Pokračuje tak vo veľkom šetrení v obchodne nezaujímavom období, s ktorým začína už krátko pred Vianocami až do Silvestra. Televízie však práve v tomto čase oslovujú veľké množstvo divákov a vyťahujú tak intenzívne kampane na hlavné programy po Novom roku, čo je pre nich motiváciou vystavať najsilnejší sviatočný program. S veľkými investíciami do programu totiž začínajú už od januára.
Silvester na Markíze bude tretí rok po sebe postavený na Babovřeskách, televízia po prvom a druhom dieli komédie vytiahne tento raz akurát jej ďalšie pokračovanie a večer tak otvorí Babovřeskami 3. Kým v roku 2017 ešte odvysielala v premiére aspoň v druhej polovici večera Silvestrovský Kredenc, teraz rovnako ako vlani vytiahne len reprízové akvizície. Následne totiž zopakuje vlaňajší Kameňák 4. Minulý rok ho akurát vysielala od pol deviatej, pričom celkovo so silvestrovským večernom zaznamenala najhorší výsledok v jej histórii. Kameňák 4 jej u mladých divákov zahral rating iba pod 5 % a podiel 11 %, Babovřesky 2 vlani nadviazali s približne 4 ratingami s podielom ani nie 10 %.
Joj, naopak, zaznamenala vlani historické maximum a tak aj tento rok vytiahne úspešný tandem. O 20:35 aj tentoraz odvysiela Silvestrovské Inkognito, ktoré pred rokom so silvestrovským vydaním zaznamenalo rekord v novodobej histórii ratingom 13,4 % s podielom 30,5 %. Sledovalo ho spolu 805-tisíc divákov. Pre šou to znamenalo takmer zdvojnásobenie výkonu spred dvoch rokov, keď o 20:30 bola hlavným programom aj na Silvestra 2016, vtedy ju sledovalo 442-tisíc divákov.
Tretí rok v rade do druhej časti večera zaradí šou Všetko, čo mám rád, s ktorou by mala opäť zábavu potiahnuť až do hlbokej noci. S touto šou Joj absolútny rekord zaznamenala v roku 2017, kedy ju sledovalo u mladých 13,6 % divákov s podielom 27,7 %. O rok neskôr uhrala rating takmer 10 % so zostrihovou časťou vysielanou do polnoci, vyšší rating však dosiahla v nasledovnom popolnočnom vysielaní, kde nasadila premiérový silvestrovský maratón pesničiek a ešte rástla.
Jednotka už od roku 2014 vysiela stabilne ako hlavný program posledného dňa roka Silvestrovské Milujem Slovensko a tentokrát to opäť potvrdí. Svoj absolútny rekord trhlo na Silvestra 2017, kedy jeho rating vystrelil na 12,1 % s podielom 24,5 % v komerčnej cieľovke, pričom v roku 2015 a 2016 bolo najsledovanejším silvestrovským programom. O rok neskôr mu to, paradoxne, pri rekorde nestačilo. Vlani sa však konal strmý pád nadol a popri výstrele Inkognita zahralo zatiaľ najslabšie ratingom 7,4 % a podielom 16,8 % u mladých divákov. Celkovo šou sledovalo takmer 435-tisíc divákov, rok pred tým to bolo ešte 635-tisíc.
Jednotka program vymení v druhej polovici večera, kde vlani nasadila Zlaté časy, teraz sa vráti k silvestrovskému Neskoro večer. Talkshow vysielala televízie posledne v roku 2017 a aj vďaka nábehu rekordného Milujem Slovensko si vtedy pripísalo lepší výkon (9,4 % s podielom 19,2 %, celkovo 545-tisíc divákov) ako pred rokom spomínané Zlaté časy, ktoré však boli sledovanejšie než predošlé Milujem Slovensko s 505-tisíc divákmi a ratingom u mladých takmer 8 %.