Odložený veľký jarný formát Markízy: Stopka pred vysielaním, na šou sa pracuje doteraz! Kedy bude hotová?
26. júna 2019  //  Aktuálne, Televízia  //  Bez komentárov

Televízia k nasadeniu novinky spustila už kampaň, nakoniec ju narýchlo sťahovala.

Nová veľká šou Markízy Svadba na prvý pohľad dostala, zdá sa, pred nástupom do vysielania stopku. Televízia bola pripravená na jej februárový štart, ku ktorému už koncom januára nasadila do vysielania prvé teasre. Po pár dňoch však program prestala komunikovať a nezaradila ho ani do programových plánov. Pôvodne sa hovorilo o nasadení už v polovici februára.

Markíza nakoniec upútavky stiahla nielen z vysielania ale aj všetkých zdrojov vrátane sociálnych sietí. Pôvodne sa špekulovalo, že televízia mohla šou pozastaviť jednoducho z dôvodu, že takúto posilu programu nepotrebovala, nakoniec jej totiž výrazne zabralo utorňajšie Dobre vedieť, ktoré formát nahradilo počas celej jari.

Momentálne sa však zdá, že dôvodov na stopnutie formátu mohlo byť viac. Napriek tomu, že Markíza bola na nasadenie veľkej novinky pripravená už v januári, režisér projektu, Peter Núňez, v rozhovore pre Stratégie potvrdil, že práce na formáte pokračujú a v súčasnosti sa len finalizujú.

Tvorcovia s televíziou tak, zdá sa, prehodnotili zámer nasadiť program, vylúčené nie je ani, že samotné epizódy prerábali. Zoznamovacie šou majú svoju vlnu úspechu na Slovensku za sebou, zároveň tento formát v sebe nesie kontroverzný prvok. Úspech formátu tak nie je istotou.

Svadby na prvý pohľad je postavená na pároch, ktoré sa zosobášia ešte pred tým, ako sa vôbec dvojica stretla a spoznávajú sa až po svadbe. Princípom formátu je prostredníctvom odborníkov vybrať také dvojice, ktoré majú šancu vytvoriť úspešný vzťah a zároveň sledovať priebeh spoločného zoznamovania sa na svadobnej ceste.

Kým na jar Markíza novinku nakoniec nenasadila, do vysielania by sa predsa len v tomto roku dostať mohla. Počas leta by mali byť definitívne uzavreté prípravy programu, ktorý by sa tak mohol stať jednou z mála jesenných noviniek televízie. Markíza totiž bude stavať svoju hlavnú sezónu najmä z osvedčených formátov ako Tvoja tvár znie povedome, Sestričky, Oteckovia, Susedia ale aj Farma, Horná Dolná, k dispozícii bude mať aj nové časti Chart Show, Dobre vedieť ale dokonca aj Extrémnych premien.

O formáte Svadba na prvý pohľad
Relácia je licencovaným formátom Married at First Sight. Pôvodne niesla názov Láska je veda, kam hľadala Markíza účastníkov vo veku od 25 do 40 rokov, ktorí si chcú nájsť životného partnera. Informácie od účastníkov následne spracovával tím expertov, ktorý na základe údajov vytvoril páry, ktoré majú najväčšie predpoklady vo spoločnom vzťahu uspieť. Práve tento koncept spoločne s expertami je kľúčovou súčasťou celého formátu.Dvojice sa totižto stretávajú po prvýkrát rovno pred televíznymi kamerami, a čo viac, rovno na vlastnej svadbe. Televízia tak zrealizuje svadbu dvojíc, po ktorej strávia spoločnú svadobnú noc aj medové týždne. V originálnom formáte spoločne žijú osem týždňov, počas ktorých sa spoznávajú a následne sa rozhodnú, či chcú spolu ostať alebo sa rozviesť. Rozísť sa môžu kedykoľvek v priebehu nakrúcania.

Formár Married at First Sight sa teší popularite vo viacerých krajinách. V USA aktuálne beží už ôsma séria a potvrdená je aj deviata. V Austrálii sa realizácie dočkala tento rok aj šiesta séria, v Británii vlani bežala tretia sezóna. Formát poznajú aj v susednom Poľsku, kde vlani prebehla tretia séria, ale aj vo Francúzsku, Nemecku či Taliansku.