Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Nová Superstar štartovala na úrovni The Voice, s Hniezdom takmer nepohla! Bola raz jedna škola nastúpila vo vedení

Superstar s veľkými zmenami po silnej kampani medzi sériami pri štarte porástla, dvojhodinovú šou uviedla Markíza len s dvomi brejkami.

Uplynulý týždeň sa na obrazovkách uviedli dva jarné projekty. V piatok Joj odštartovala nový rodinno-komediálny seriál Bola raz jedna škola, ktorý však v jej vysielaní, podľa všetkého, bude naplánovaný len na priebeh februára a marca. Televízia novú sériu odštartovala s dvomi časťami, ktoré však nateraz avizuje aj v ďalšie týždne, pričom celkovo má mať pripravenú desiatku epizód.

Bola raz jedna škola sa v piatkový večer, ktorému dosiaľ dominoval pred Dobre vedieť na Markíze kvíz Jednotky Čo ja viem, uviedla ako líder. Prvý diel seriálu podľa sociálnych sietí mal uhrať rating 7,5 % s podielom 21,1 %, vo vedení mal byť aj celkovo s 385-tisíc divákmi. Joj si tak udržala pozíciu spred týždňa, kedy do čela piatku vyskočila s trilerom Snehuliak a prvýkrát stiahla nadol Čo ja viem. To medzitýždenne nenašlo stratených divákov a potvrdilo pád od vyše polmiliónového publika na úroveň 370-tisíc divákov. Prepadákom ostáva Dobre vedieť, ktoré bolo trojkou na trhu v oboch cieľovkách. Nový seriál Joj si však podľa našich informácií divákov pri obrazovke celý večer nedržal a druhá časť už klesla o viac ako 100-tisíc divákov, ostal ale vo vedení.

Vo štvrtok si vysoké ratingy neudržala Svadba na prvý pohľad, klesnúť mala o takmer jeden a pol ratingu na 8,3 %, na svoje čísla sa k tomu vrátil po stredajšom výstrele Nový život, uhrať mal okolo 7,5 ratingu. Oproti predošlému štvrtku však o viac ako pol ratingu narástol. Sobotný večer patril podobne, ako piatok, Joj, v komerčnej cieľovke viedla s premiérovou komédiou Deň matiek podľa informácií televízie ratingom 8,2 % s podielom 24,3 %, Markíza bola s filmom na úrovni šiestich ratingov. Deň matiek viedol aj celkovo s 382-tisíc divákmi, Zem spieva ich mala 372-tisíc.

Markízu v najbližších týždňoch čaká niekoľko očakávaných večerov. Ešte pred spustením nových seriálov Pán profesor a Červené pásky uviedla uprostred februára na nedeľné večery novú šiestu sériu federálnej Superstar. Od nej má rovnako, ako od minuloročného The Voice, veľké očakávania, keď pripravila nielen dramaturgické zmeny, ale predstavila najmä veľké posily medzi porotcami, keď vyskladala suverénne najsilnejšiu porotu ostatných ročníkov.

Superstar so štartom šiestej federálnej série uhrala podľa televízie rating 9,9 % s podielom 26,3 %, oproti nástupu predošlej piatej série z februára 2018 porástla o vyše pol ratingu, vtedy šou pri štarte sledovalo 9,3 % divákov s podielom 23,5 %. V tom čase to pre Superstar znamenalo veľký prepad, keď sériu predtým v roku 2015 otvárala ratingom 10,9 % s podielom 31,9 % (bez započítania oneskorenej sledovanosti). Štartovala pritom v auguste, kedy je pri obrazovke menej divákov, než v prvé mesiace roka.

Nárast nad ratingovú desiatku mohla Markíza očakávať aj v tejto sérii, do ktorej povolala s Novou do poroty k Paľovi Haberovi Mariána Čekovského či Leoša Mareša, nakoniec skončila tesne pod ňou. Markíza pritom odvysielala dve hodiny trvajúcu šou len s dvomi brejkami, prvý vynechala, posledný zaradila hneď po programe. Superstar sa však uviedla na rovnakej úrovni, ako minulý rok na jar tretí ročník The Voice Česko Slovensko, ktorý začal na ratingu 9,8 % s podielom 24,7 %. Šou nakoniec postupne po kastingoch začala padať aj do hlbokých podpriemerov.

Superstar Markíze zabezpečila v nedeľu večer jasné vedenie. Neohrozila však Hniezdo, ktoré dokonca aj u mladých divákov zaznamenalo obdobné čísla, ako predtým, s ratingom 7,4 % a podielom 17,5 %, v celkovom publiku jasne viedlo, keď udržalo vyše polmilióna divákov, spolu ich malo 513-tisíc. Oproti predošlej časti, vysielanej pred dvomi týždňami, stratil seriál cez 40-tisíc divákov. Markíze sa absencia brejkov v Superstar vyplatila v súboji so šou V siedmom nebi na Joj, ktorú tesne celkovo predbehla so 468-tisíc divákmi, Siedme nebo kleslo v zostrenej konkurencii na úroveň 456-tisíc divákov. Trojkou malo byť aj v komerčnej cieľovke.

Uplynulý týždeň súboj medzi sebou zvádzali hlavné spravodajské relácie komerčných staníc. Noviny Joj tentoraz v nedeľu nevystrelili, väčšinu dní sa s Televíznymi novinami držali vedľa seba. Najsledovanejším programom týždňa sa stali stredajšie Televízne noviny so 634-tisíc divákmi, Noviny ich najviac mali v pondelok – celkovo 616-tisíc.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %

Čítať viac...
Nahor