Najpočúvanejšie rádio RTVS odštartovalo veľké zmeny: Nová zvuková grafika, slogan aj staničný hlas!
2. septembra 2019  //  Aktuálne, Rádio, Showbiz  //  Bez komentárov

Nové dynamickejšie zvukové jingle aj nový staničný hlas. Rádio Slovensko ako dvojka na trhu predstavilo kompletne zmenenú zvukovú grafiku.

RTVS vstúpila do novej vysielacej sezóny so svojím najpočúvanejším rádiom vynovená. Práve od dnešného rána, pondelka 2. septembra, predstavila kompletne vymenenú zvukovú grafiku, ktorá prináša nielen viacero verzií a motívov, ale aj rozdelenie v závislosti od toho, v akej časti dňa sa vysielanie bude nachádzať.

“Iniciátorom zmeny zvukovej grafiky bol po nástupe do funkcie šéfdramaturga Milan Urbaník. Tím marketingu a kreatívy RTVS spolu s kolegami z Rádia Slovensko na nej pracovali od konca marca. Má symfonickú i popovú verziu, na nahrávaní ktorých sa podieľal Symfonický orchester Slovenského rozhlasu a slovenská vokálna kapela For You,” uviedla RTVS.

Nová zvuková grafika Rádia Slovensko aj so zákulisím príprav

Ako sme už naznačili, grafika je štruktúrovaná podľa časti dňa. Špeciálna je pre rannú šou „Dobré ráno, Slovensko”, Zelenú vlnu, športové spravodajstvo, počasie, krátke správy, navyše sa bude používať niekoľko foriem zvukových predelov. “Symfonické varianty budú poslucháči počuť v rannej šou v pracovné dni, pred krátkymi správami a zvukovým znamením. Nahrávali sa v štúdiu Slovenského rozhlasu, popové a spievané popové verzie vo viedenskom štúdiu Soundfeiler,” informoval telerozhlas.

Od septembra RTVS v Rádio Slovensko mení aj staničný hlas. Doterajšieho Jána Galoviča nahradil herec a spevák Tomáš Palonder. “Rozhlas počúvam odmalička, a preto je pre mňa poctou, že môžem hlasovo reprezentovať takú historicky dlhú a úspešnú značku, akou je Rádio Slovensko,” uviedol nový hlas Rádia Slovensko.

Súčasťou zmien je aj nový slogan hlavného okruhu rádiových staníc RTVS. Po novom sa budú poslucháči stretávať so sloganom Rádio Slovensko – každým slovom vyladené. Tento variant mal byť víťazný spomedzi návrhov vytvorených na základe výsledkov prieskumu. “Opäť sa potvrdilo, že Rádio Slovensko je jediné rádio na Slovensku, v ktorom je slovo rovnako dôležité ako hudba. Je jediné z mainstreamových rádií, ktoré nie je prísluchové, ale posluchové,” uviedol riaditeľ Sekcie marketingu RTVS, Richard Jajcay.