Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Markíza po najhoršom polroku: Sme jednoznačný líder, rastieme od začiatku roka! Joj zakontrovala, jún vyhrala

Markíza uverejnila bilanciu prvého polroka, pokúsila sa zmazať pachuť veľkých neúspechov. Viaceré čísla však pozitívne nedopadli, k bilancovaniu sa pridala aj Joj.

Markíza má za sebou najhorší polrok vo svojej histórii. Televízia po náročnom období po odchode z DVB-T, kedy sa prepadla za konkurenčnú Joj, začala rásť až v priebehu jari, i tak však zaznamenala veľký medziročný prepad.

Napriek tomu sa Markíza pokúsila vykresliť počínanie si v prvom polroku 2017 optimisticky. Informovala, že ako skupina upevňuje od začiatku roka pozíciu jednoznačného lídra na trhu, čo má potvrdzovať post vedúcej skupiny celodenne od 2. týždňa roka a vo vlastnom prime-time úseku meranom od 19:00 až do 23:00 (pričom štandardne sa meria od 19:00 do 22:00) od 11. týždňa. Teda od polovice marca. Markíza zverejňuje výsledky v o hodinu dlhšom večernom pásme už niekoľko mesiacov, nakoľko práve po 22. hodine je často silnejšia ako Joj. Túto jar jej čísla zlepšovala Farma.

Markíze sa pri zverejňovaní výsledkov podarila nešťastná formulácia najmä v spojení s označením jednoznačného lídra trhu. Sama v tlačovej správe totiž uvádza, že ako skupina vyhrala v júni vo vlastnom výhodnejšom prime-time pásme (19:00 – 23:00) 18-krát z celkovo 30 dní. Išlo k tomu podľa jej slov o nárast oproti predchádzajúcemu mesiacu. Pre porovnanie, vlani vyhrala skupina Markízy v klasickom prime-time (19:00 – 22:00) viac – 21 večerov. Samotná Markíza zároveň v júni s Joj v prime-time prehrala.

Rovnako sa Markíza do pozície jednoznačného lídra pasovala aj v prípade, kedy podľa vlastných slov zvíťazila nad konkurenčnou skupinou Joj len o štyri desatiny podielového bodu. Stať sa tak malo v univerzálnej cieľovke 12+, kde vo vlastnom prime-time pásme (19:00 – 23:00) skupina Markíza zaznamenala za prvý polrok priemerný výkon 27,4 % a Joj Group 27 %. Išlo tak o tesný náskok, ktorý sa k tomu Markíze nepodarilo dosiahnuť v tradičnom prime-time pásme meranom do 22:00.

Joj na správu o jednoznačnom líderstve Markízy nadviazala rovnakým zbilancovaním. Uviedla, že sa od začiatku roka stala jednoznačným lídrom na trhu v prime-time, a to v oboch hlavných cieľovkách. Ako skupina mala zaznamenať priemerný prime-time výkon 28,4 % (12 – 54), priame porovnanie s Markíza Group priniesla rovnako ako konkurencia len pri cieľovke 12+, kde mala v hlavnom vysielacom čase dosiahnuť výkon 28,1 %, kým skupina Markízy 26,8 %. Zo zverejnených hodnôt televízií je tak možné porovnať rozdiely vo výkonoch v prime-time meranom klasicky do 22:00 a v rozšírenom pásme Markízy do 23:00.

Joj zároveň zdôraznila, že ako jediná televízna komerčná skupina medziročne rástla. Samotná Markíza v priebehu mesiacov tohto roka oproti vlaňajším číslam padla, čo potvrdil aj jún, kedy mala celodenne aj v prime-time uhrať výkon 19,4 %. Oproti júnu 2016 stratila za deň necelé dva podielové body, v prime-time to boli viac ako dva body. Joj si polepšila celodenne o necelý bod, v hlavnom vysielacom čase o viac ako bod na priemerný výkon 20 %. Júnovým lídrom sa stala aj celá Joj Group, aj keď len tesne s náskokom troch podielových desatín s výkonom 27,9 %. Celodenne si drží náskok skupina Markízy, v júni vyhrala o viac ako tri a pol podielového bodu s výkonom 27 %.

Vo svojej správe Joj podpichla Markízu pri hlavných spravodajstvách. Televízne noviny sa už niekoľko mesiacov musia vyrovnávať so stratou pozície najsledovanejšieho spravodajstva na Slovensku, ktorými sú už dlhodobejšie Noviny. Televízia z Koliby porovnala v rámci prvého polroka najsledovanejší diel oboch hlavných spravodajských relácií. Kým Noviny v univerzálnej skupine 12+ dosiahli najlepší rating 18,9 % s podielom 35,9 % (8. január 2017), Televízne noviny najviac sledovalo 13,9 % divákov pri podieli 25,3 % (1. január 2017).

Prečítajte si kompletnú bilanciu prvého polroka 2017 v tlačových správach Markízy a Joj
Skupina Markíza v 1. polroku 2017 čoraz silnejším trhovým lídrom!
JOJ Group je od začiatku roka jednoznačným lídrom slovenského trhu v prime time

Čítať viac...
Nahor