Aktuality
Markíza rok po odchode z bezplatného DVB-T: Rozhodli sme sa správne! Od nového roka ušetrí aj na zamestnancoch
Najsledovanejšia televízna skupina na Slovensku opustila voľný terestriál počiatkom minulého roka, ušetrené peniaze smeruje do programu.
Markíza má za sebou prvý rok po odchode z bezplatného DVB-T. Kým prvé mesiace boli pre ňu strašiakom a radikálne prišla o divákov, postupne sa začala stabilizovať a kým v prvom polroku ju v prime-time predbehla Joj, v druhej polovici roka sa už vrátila do pozície lídra. Napriek tomu, že Markíza aj v uplynulej jesennej sezóne vykázala medziročný prepad sledovanosti, rok hodnotí pozitívne.
„Bolo to zásadné rozhodnutie, po ekonomickej stránke správne,“ začína svoje hodnotenie generálny riaditeľ Markíza Group, Matthias Settele, pre týždenník Trend. Opäť pripomína nemalú mieru ušetrených nákladov, ktoré smeruje televízia následne do posilnenia programu. „Prinieslo nám to úsporu nákladov a zároveň nové príjmy od operátorov, pre ktorých sú naše stanice zaujímavejšie, ak nie sú dostupné voľne,“ pokračoval Settele.
Práve na zvyšovanie investícií do programu prostredníctvom šetrenia nákladov sa Markíza v poslednom čase výrazne zamerala. Urobila tak na úkor ako voľnej dostupnosti pre divákov, tak niektorých zamestnancov. Okrem časti technických pracovníkov, keď vysielacie pracovisko spojila s Novou v jej sídle v Prahe, prepustila aj zamestnancov na teletexte a spravovanie služby zverila externej firme. Informovalo Mediálne.sk. Matthias Settele spojenie vysielacích pracovísk označil za klasickú synergiu v rámci medzinárodnej firmy, ktorá pomohla ušetriť náklady. „Táto technická zmena nemá pre diváka žiadny viditeľný efekt, toho zaujíma obsah, ktorý vysielame. Je to klasický typ synergie v technickej oblasti, pri operatíve pomôže ušetriť náklady. Synergie v medzinárodných firmách sú bežné, ale, samozrejme, je dôležité, aby prinášali reálny benefit,“ povedal.
Markíza sa v prípade DVB-T na anténu po čase vrátila, urobila tak však prostredníctvom platenej platformy. „Nie je to o spôsobe príjmu, ale o tom, že naše stanice sa ponúkajú za určitú protihodnotu každému, a to prospieva aj k hodnote káblových a IPTV operátorov,“ pokračuje šéf Markízy. Ekonomicky napriek pôvodnej strate sledovanosti tak hodnotí odchod z antény pozitívne. „Nebolo to ľahké, ale efekt vidno už na našich výsledkoch za prvé tri kvartály, kde sme výrazne zvýšili zisk. Odchod z antény hodnotím pozitívne, aj keď pripúšťam, že to bol odvážny krok,“ dodáva.