Aktuality
Markíza reaguje na spájanie s Novou: Boli by sme hlúpi, keby sme sa po synergiách nepozerali!
Vysielanie Markízy do Prahy sa presunie od začiatku budúceho roka.
Centralizovanie Markízy a Novy bude čoskoro realitou. Slovenská strana opätovne potvrdila kroky vedúce ku zrušeniu vlastného vysielacieho pracoviska, vďaka čomu príde o prácu viacero ľudí zamestnaných na špecifických televíznych pozíciách. Vysielanie sa následne presunie do Prahy do zázemia českej televízie Nova, ktorá je pripravená zastrešiť aj štyri stanice Markízy.
Tá sa so svojím vysielaním do Česka presunie už od nového roka. „Budeme spolupracovať v oblasti odbavovania vysielania. Od nového roku budú v Česku spravovať túto technickú časť,“ uviedol pre portál Mediaguru.cz PR manažér Markízy, Lukáš Kočišek.
Zároveň naznačil, že ďalšie spájanie televízií môže prísť v ďalšom čase.„V mnohých oblastiach musíme ostať lokálni, v niektorých iných sa môže spolupráca v rámci skupiny dostaviť. Musí to ale vždy dávať zmysel, boli by sme hlúpi, pokiaľ by sme sa po synergiách nepozerali. Nebudeme ich robiť ale za každú cenu,„ pokračuje Kočišek. Ako sme už informovali, k synergiám môže dochádzať aj v oblasti manažmentu. Udialo sa tak už v prípade dôležitej pozície programového riaditeľa, kde sa Markíza rozlúčila s Martinou Liškovou a do tejto funkcie bol obsadený Chorvát Igor Draguzet. Ten koordinuje vysielanie televízií v rámci skupiny CME a na starosti má aj program Novy. Dlhodobo sa pritom dokonca špekuluje o neistom osude samotného generálneho riaditeľa Markízy, Matthiasa Setteleho.
Markíza a Nova sa už rovnako spájajú aj v prípade produkčných tímov. Aj keď výroba ostáva lokálna, tvorcovia sú manažovaní centrálne a pracovať môžu na viacerých trhoch. „Jediná zmena, ku ktorej sme pristúpili je, že české a slovenské produkčné tímy sú riadené centrálne,“ dodal Kočišek. V oblasti tvorby ostáva Markíza „doma“, v jej štúdiách sa budú naďalej vyrábať cyklické spravodajské, publicistické relácie či magazíny a štúdiá. Na Slovensku bude naďalej nakrúcať lokálne hrané seriály či televízne šou.
Bola to práve výroba programov, ktorá odštartovala pokusy Markízy a Novy o spájanie v snahe šetriť náklady. Po niekoľkých úspešných rokoch ale prestali federálne projekty lákať dostatok divákov na oboch trhoch a opäť narástla potreba prispôsobiť programy lokálnemu publiku. Obe televízie tak začali viaceré rovnaké formáty vyrábať osve, výnimkou ostávajú veľké šou ako Superstar či Hlas. Miesto šetrenia výrobných nákladov tak v súčasnosti nastúpil trend znižovania tých prevádzkových.