Markíza na Nový rok extrémne silná: Susedia valcovali nad miliónom, Oteckovia štartovali silnejší ako pred rokmi Búrlivé víno!
2. januára 2018  //  Aktuálne, Televízia  //  Bez komentárov

Markíza po koncoročných sklamaniach potvrdila očakávaný úspech v prvý deň nového roka, prepisovala svoje historické tabuľky.

Nový rok Markíze vyšiel. Televízia sa v prvý deň roka 2018 sústredila na štart jej dvoch kľúčových tohtoročných projektov, ktorým dopriala extrémne dlhú kampaň. Obe začala promovať ešte začiatkom decembra a promo vrcholila v priebehu vianočných sviatkov, kedy je pri obrazovkách najviac divákov v celom roku.

Markíze sa tento krok vyplatil. Mimoriadne vysoko vyskočila s oboma novoročnými programami, ktoré tiež prepisovali jej historické tabuľky. Podvečer v pondelok 1. januára 2018 od 18:10 uviedla nový denný seriál Oteckovia, s ktorým sa pokúsi nadviazať na jej tradíciu v podvečerných daily seriáloch. S prvou časťou sa jej mimoriadne darilo, keď si Oteckov neprerušených brejkom pozrelo až 12,9 % divákov s vysokým podielom 30,5 %. Celkovo si seriál pri jeho štarte malo pozrieť až 637-tisíc divákov.

Oteckovia týmto výkonom prekonali aj štart dlhoročného a vôbec najväčšieho denného hitu Markízy, Búrlivého vína. To sa uviedlo pred piatimi rokmi v rovnakom nastavení – štartovalo 1. januára 2013 o 18:00. Prvú časť Búrlivého vína si vtedy pozrelo celkovo 586-tisíc divákov, v komerčnej cieľovke 12 – 54 šiel seriál na rating 11 % s podielom 29 %. V ďalších dňoch však nevykázal, ako iné projekty, klesajúcu tendenciu, ale, naopak, postupne silnel.

Pondelňajším highlightom sa však stal až večerný návrat legendárneho komediálneho seriálu Susedia. Ten potvrdil, že popularita sitkomu a jeho hrdinov za desať rokov od vysielania seriálu neopadla, a Markíze priniesol extrémne vysoký výkon. Susedia sa na Nový rok 2018 vrátili pri niekdajšej sile, keď vystrelili na rating až 22,8 % s mimoriadne vysokým podielom na trhu 45,1 %. Markíza ich podobne ako Oteckov odvysielala bez brejku. Celkovo si malo Susedov pozrieť až 1,056 milióna divákov. 

Susedom sa taktiež podaril cenný skalp. V sledovanosti predbehli aj novodobý komediálny hit Horná Dolná, ktorý ako jediný dokázal sledovanosťoi napodobniť v histórii slovenských televízií Susedov. Podarilo sa jej to s prvou sériou vysielanou začiatkom roka 2015. Noví Susedia však predbehli aj najsledovanejší diel Hornej Dolnej, ktorý ponúkla v pondelok 2. februára 2015. Jej rating vtedy šiel na 20,8 %, divákov pri obrazovke však bolo menej a podiel dosiahol vyššiu hodnotu 49,1 %. Vôbec najvyšší podiel na trhu Hornej Dolnej je na úrovni 50,7 %. Susedia prekonali aj všetky epizódy Hornej Dolnej v celkovom počte divákov, jej najsledovanejšie diely sa k miliónu blížili.

Joj napriek mimoriadnemu úspechu Markízy neprepadla. Podvečer proti štartu Oteckov premiérovo nasadila oceňovaný animovaný film V hlave, s ktorým atakovala 7 ratingov pri podieli nad 17 %. Večer zas štart Susedov alternovala svojím najsilnejším programom Inkognitom, s ktorým dokázala napodobniť jeho najsilnejšie výkony z uplynulej jesene. Novoročné vydanie Inkognita jej vynieslo rating 9 % s podielom nad 18 %.

Markíza bola vysoko aj s večernou komédiou Babovřesky 2, tej sa podarilo využiť nábeh po Susedoch s ratingom okolo 10 % a podielom 25 %. Joj v ďalšej časti večera zaradila novoročné vydanie Všetko, čo má Ander rád, uhrala rating pod 7 % s podielom len pod 15 %.

Silný výkon podvečer priniesol Markíze zlepšenie postavenia v spravodajskej časti večera. Televízne noviny mali ísť až pod 13 ratingov s podielom cez 28 %, Noviny mali ísť nad 11 ratingov s podielom pod 25 %. V celkovom publiku boli oba programy vyrovnané.

V pondelok večer sa darilo väčšine menších staníc, Doma s filmom Jedz, modli sa a miluj šla nad 6 %, Plus so snímkou Medzi náhrobnými kameňmi atakovala 6 %. Mechanik zabijak na Dajto zas atakoval 5 %, Wau s Kameňákom 3 uhrala vyše 2 %.