Aktuality
Kontroverzná Svadba na prvý pohľad Markíze nezabrala, štart ako Hypnoshow! Nový život opäť zdvojený
Markíza v prípade zmeny programu proti štartu Nového života urobila správny krok, v prípade pôvodného plánu by konkurencii otvorila cestu.
Veľká novinka Svadba na prvý pohľad, premiérová Chart Show a reprízy Kuchyne. Tak mal pôvodne vyzerať program, ktorý mal tvoriť konkurenciu novému dennému seriálu Joj Nový život v jeho vysielacie dni od utorka do štvrtka, pričom už teraz je jasné, že pre Joj by to znamenalo uvoľnenie cesty.
Markíze totiž z týchto dní zabral iba Utajený šéf, ktorého Markíza operatívne v reakcii na Nový život vytiahla a nasadila šesticu českých epizód z roku 2018. Stredajšia Chart Show televízii nečakane nezafungovala a na štvrtky presunula svoj novoročný highlight Svadba na prvý pohľad, ktorý napriek očakávaniam skončil pre Markízu sklamaním.
Kontroverzná šou, ktorá po celom svete vyvoláva otázniky ohľadom pravdivosti jednotlivých príbehov, keď je konfrontovaná, či nejde len o divadlo, televízii nezabrala. Šou Svadba na prvý pohľad odštartovala na ratingu 7,2 %, čo jej vynieslo podpriemerný podiel 19,1 %. Markíza programu pomáhala vynechaním prvého brejku, keď ho zaradila ešte pred šou.
Markíza si takto dokonca zaspomínala na svoje vlaňajšie fiasko Hypnoshow, taktiež veľkú kontroverznú novinku, v ktorej mala súťažiacich zhypnotizovať, no napriek snahám o vyvrátenie sa už nezbavila statusu nepodareného divadla. Pre Markízu už pôjde o prekliaty deň, keď aj Hypnoshow štartovala, avšak iba v jednej pilotnej časti, presne 9. januára, pričom uhrala prakticky rovnaký výkon 7 ratingov pri dokonca vyššom podiele 20,3 %.
Svadba na prvý pohľad pri štarte trvala až do desiatej hodiny, zopakovať si to má aj o týždeň. Joj ju pritom prekryla celú so svojím seriálom Nový život, ktorý pokračoval štvrtým vysielacím dňom. Televízna dvojka tak seriál znovu zdvojila, pričom tiež vynechala spolu s Markízou úvodný brejk v programe. Seriál opäť o niečo klesol, oproti štartu stratil zatiaľ takmer jeden a pol ratingu. Drží sa však stále na podobnej podielovej úrovni, vo štvrtok dvojdiel mal u mladých uhrať rating 8,4 % s podielom 22,7 %. Celkovo seriál sledovalo 456-tisíc divákov, Svadby na prvý pohľad si spoločne pozrelo 366-tisíc divákov. Pripomenula sa aj Jednotka so Zlatými časmi, ktoré si časť divákov brali pre seba, sledovalo ich celkovo 267-tisíc divákov.
Najsledovanejším programom dňa sa stali Noviny Joj s 598-tisíc divákmi, v komerčnej cieľovke boli na podobnej úrovni od 8,7 do 8,4 ratingu Počasie Markízy, Televízne noviny a Nový život.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+