K Inkognitu a Nikto nie je dokonalý pribudne tretia šou! Joj spúšťa výrobu novinky
21. marca 2017  //  Aktuálne, Showbiz  //  Bez komentárov

Inkognito a Nikto nie je dokonalý doplní tretia relácia podobného druhu.

Kým ešte v prvých mesiacoch roka 2015 nevysielala Joj žiadnu večernú zábavnú reláciu, dnes patria medzi jej najsledovanejšie programy. Inkognito sa teší mimoriadnemu úspechu, ktorý potvrdzuje aj proti premiéram Hornej Dolnej, keď tento týždeň v pondelok zaznamenal historické víťazstvo, v utorky sa zas darí Nikto nie je dokonalý.

Joj dvojicu týchto programov doplní o tretí podobný formát. Televízia už podľa viacerých informácií spúšťa výrobu novinky s pracovným názvom Heslo, ktorú avizovala aj v klientskej brožúre pre tento rok. Ide o ďalší jednoduchý panelový súťažný formát, v ktorom účinkujú známe osobnosti. “S výrobou sa začína v utorok,” napísal člen komparzu.

Súťažno-zábavná šou s originálnym názvom Password nesie viacero podobných čŕt s Inkognitom. Jej licencorom je rovnako spoločnosť FremantleMedia, pričom história formátu siaha taktiež hlboko do minulosti. Prvýkrát sa na americkej obrazovke objavila v roku 1961.

Aj tento program je postavený na ľudovej hre, ktorú hrajú známe osobnosti. Proti sebe stoja dve dvojice, princípom hry je odhalenie “hesla”, slova, ktoré uvidia len televízni diváci a jeden člen dvojice. Ten sa svojmu partnerovi snaží rôznymi spôsobmi naznačiť, o aké slovo ide.

Joj okrem Hesla už začala vyrábať aj nový hudobno-zábavný program Všetko, čo mám rád. V tomto prípade sa vráti ku klasickým projektom s prvkami talkshow a pesničkami. Uviesť by ho mala ešte počas jari.

O čom je šou Password
Predstavte si dve dvojice známych celebrít z radov hercov, spevákov, moderátorov, športovcov. Medzi nimi stojí moderátor relácie, ktorého úlohou je strážiť korektnosť súťaže, posúvať dej do ďalšieho kola a samozrejme, eskalovať zábavu v štúdiu. Jeden súťažiaci z každej dvojice dostane od moderátora lístok s heslom, jedným slovom, ktoré má jeho partner uhádnuť. Diváci v štúdiu a pri televíznych obrazovkách uvidia toto slovo pred začiatkom súťažného kola. Začína jedna z dvojíc. Súťažiaci, ktorý heslo pozná, ho môže iba jedným slovom označiť, napodobniť alebo popísať. Keď jeho partner heslo uhádne, dvojica dostáva štyri body. Ak neuhádne, pozornosť sa presúva na druhú súťažiacu dvojicu. Hádajúci má teraz výhodu. Okrem slova, ktoré mu povie jeho partner, má k dispozícii aj slovo, ktoré počul u prvej súťažiacej dvojice. Ak by heslo uhádol, dvojica teraz dostane dva body – každá pomoc totiž niečo stojí. Dvojice sa striedajú, kým heslo neuhádnu. Niekedy sa to stane na prvý raz, niekedy to trvá o dosť dlhšie. V hlavnej úlohe diváci uvidia pohotovosť, vtip, schopnosť kombinovať či dobre sa sústrediť na partnera.

V priebehu rokov vznikli viaceré odnože formátu Password. Medzi inými aj výpravnejšia verzia Million Dollar Password, ktorej licenciu kúpila v roku 2008 Markíza a v krátkom čase šou i zrealizovala. Uviedla ju pod názvom Heslo za milión, moderátorom bol Filip Tůma. Skončila veľmi rýchlo, prvýkrát bola stiahnutá po dvoch epizódach, televízia neskôr dovysielala zvyšné nakrútené časti.

Joj by mala siahnuť po komornejšom formáte, ktorý si v minulosti pochvaľovala aj zástupkyňa FremantleMedia pre Slovensko, Andrea Gavačová. “V Španielsku program vyrábame s výbornou moderátorkou a skvelými, zanietenými súťažiacimi, ktorí hrajú pre hru samú. Tieto aspekty robia zo šou produkt, o ktorý sa televízie bijú,“ povedala v roku 2008 pre Mediálne.sk.