Galavečer OTO po rokoch bez Adely či Sajfu bodoval, ovládol celý týždeň! Markíza v nedeľu šokovaná
15. apríla 2019  //  Aktuálne, Televízia  //  Bez komentárov

Ankete OTO sa aj po zmene moderátora podarilo udržať všetkých divákov, podielovo dokonca o nemálo rástol. Markíze sa mal v nedeľu výrazne prepadnúť The Voice.

Organizátori ankety Osobnosť televíznej obrazovky pristúpili tento rok zmene. Po rokoch priniesli zmenu na režisérskom a aj moderátorskom poste, keď režiséra Petra Núñeza vystriedal Jeffo Minařík a moderátorom po šiestich rokoch nebol Matej “Sajfa” Cifra či Adela Vinczeová, ktorých nahradil Michal Hudák. Z pohľadu sledovanosti galavečer týmito zmenami nestratil divákov, keď si ho pozrelo prakticky totožných 627-tisíc divákov ako vlani. Stúpol pritom podiel na trhu, keď prenos natiahnutý až k polnoci trhol share 33,2 %. V komerčnej cieľovke zahral prenos totožný rating ako pred rokom s 10,4 %, podiel stúpol o približne dva body na 30,8 %.

Galavečer sa tak stal jasne najsledovanejším programom týždňa, najmä vzhľadom na približne tri a pol hodinovú dĺžku. V najsledovanejšom pásme sa mal rating hýbať okolo úrovne 12 %. Nad priemerných 10 ratingov sa v týždni mali dostať už iba Oteckovia s jednou z minulotýždňových epizód, ostatné aj s ďalšími programami už boli pod desiatkou. Kým v komerčnej cieľovke nenašiel galavečer OTO v týždni premožiteľa, v celkových číslach sa vyššie dostali už len nedeľné Noviny Joj, ktoré malo podľa informácií televízie sledovať 631-tisíc divákov s podielom 28,7 %.

Z ďalších programov v komerčnej cieľovke vyskočili pondelňajší Susedia, ktorí výrazne porástli na rating 9,8 % s podielom 27,1 %. Iba týždeň pred tým pritom zahrali svoj vôbec najhorší výkon v histórii. Celkovo ich tento pondelok sledovalo 494-tisíc divákov, informovala Markíza. Premiérové Inkognito si podľa Stratégií pozrelo 7,2 % divákov s podielom 20,3 %, v celkovom publiku na Susedov malo stratiť necelých desaťtisíc divákov. Okolo ratingových 9 % sa mali uplynulý týždeň hýbať Dvaja na jedného aj Horná Dolná.

V nedeľu však ostala Markíza zaskočená, keď jej mala výrazne spadnúť spevácka šou The Voice Česko Slovensko. Kým v ostatných týždňoch sa súťaž mala hýbať okolo ratingových osem percent, s treťou vyraďovacou časťou K.O. mala spadnúť podľa sociálnych sietí len pod 6 %. Pokles zaznamenal aj seriál Som mama, ktorý vo svojom finále mal ísť pod ratingových 5 %.

Sledovanosť galavečera OTO v ostatných rokoch (rating, podiel na trhu – skupina 12+ / 12 – 54)*
OTO 2018 – 627-tisíc divákov, 33,2 % / 10,4 %, 30,8 %
OTO 2017
 – 629-tisíc divákov, 31,0 % / 10,4 %, 28,7 %
OTO 2016 – okolo 670-tisíc divákov, 32,7 % / 11,1 %, 30,0 %
OTO 2015 – 675-tisíc divákov, 36,2 % / 10 %, 30,2 %
OTO 2014 – 601-tisíc divákov, 30,6 %
OTO 2013 – 551-tisíc divákov, 28,6 %
OTO 2012 – 587-tisíc divákov, 28,6 %
OTO 2011 – 464-tisíc divákov, 22,4 %

*výkony od ankety OTO 2015 sú započítané aj s oneskorenou sledovanosťou, ktorá čísla mierne navýšila

Foto: Michal Smrčok, Život


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook